Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette, har en m90 og vurderer turbo. hvor langt må jeg gå for 250-300hk på bakhjula?

Dette er motoren med 93,355 i borring og 84 slaglengde. har 9.3:1 på denne motoren i dag. Motoren med flate stempler.

Kan jeg kjøre med 0.6bar med original pakning og arp bolter og få god driftstid? eller må jeg bruke stålpakning?

har nye 21lb dyser, t3 turbo (fra cosworth) og høyrehanda på en manifoild. har og en ekstra topp fra samme motor som jeg skal porte og fixe tykkere kjølekanaler på.

Magnus

Skrevet

a? så dette er en 635csi. går fint å kjøre 0,6 - 0,7 bar på den ja. uten å bytte toppakning til stål.

21lb dyser kan bli for små, men du kan kjøre opp trykke litt (ganske mye faktisk)

Hvist du sikter til 300hk så bir det ca 27lb dyser ved 3bar (hadde satset på 30lb jeg)

med IC og 0,7 bar klare du fint 300hk

Men den t3 fra cosworth er det 2,0 liters maskin og orginal så blir den for liten for en 3,4 liter. eksos huset har en A/R 0,48 blir veldig høyt mottrykk og turboen vil maxses fort.

Er det en T3/t4 av gromere spex så vil den sikkert fynke

Skrevet

Ok, ser at turboen kan bli for liten. Hvilke dyser kan jeg bruke? Går det greit med feks bosch 30lb dysene fra mustang? Ser 19lb dysene fra disse blir brukt på sugiser.

Skrevet

Det vil fynke det bare pass på at di er 14,5 til 16 ohm.

Pass også på at di er standar bosch style ikke ford pigtail eller noe

Du har sikkert 0280150714, 0280150203, eller 0280150778 orginalt

Jeg har en m43 1,9 med turbo som jeg skal bruke 24# dyser fra mustang di er høy ohms 14,5. (0280155715)

Har også monter samme dysene på en e36 325i cab turbo

Er masse turboer til salgs runt forbi. hadde sett etter A/R .64 hvist det er t3 hus eller A/R .84 på garret GT bb turboer

http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm her har du liste over dyser.

Skrevet

Er ganske sikker på at det er lav ohm på L-jetronic? Men regner med jeg skal greie å matche opp ferdigrensa 30lb dyser for en tusing eller noe.

Fant faktisk stålpakninger i tykkelser rundt 2mm til s38b35. Disse blir produsert i bøtter og spann i statene og er billige. Er ganske så sikker på at disse passer til m90 og m88.

Skrevet

Da fant jeg dyser som passer formålet. Fått litt tips om turboer. Hvilken str på innsug og avgass burde den ha? Feks .70A/r .84exh?

Hadde vært morro å ha et oppsett som tålte litt mer enn 0,6-0,7 bar med tanke på godværsdager.

Er det mulig å kjøre originalsprut på denne motoren med turbo? L-jetronic er ikke chipbar. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...