Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute å kjørte og skulle rygge opp i en innkjørsel. Var ingen brøytebare, men det har lagt seg en del snø i det siste døgnet. Og der var selvfølgelig ikke måkt. Men kom meg bak uten noen problemer, var bare så pass med snø at bilen tok ned på.

Kan tenke meg det er en abs-føler. Greit nokk. Men Abs pumpen nekter å stoppe etter jeg skrur av bilen, står bare å lager en stygg lyd.. Prøvde å koble av batteriet i en hall time, men fortsatt samme. Så måtte bare koble ut ledningen.

Så det jeg lurer på, går det and å kjøre med abs-pumpen utkoblet? Er ca 5 mil ut til Brages. Hadde tenkt meg en tur ut dit pga airbag lampen lyser, og nå passet det jo "bra" at dette skjedde. Helder før jeg tok meg en tur ut, isteden for etter :-P

Skrevet

At airbaglampen lyser er sikkert sensormatten i passasjersetet. Bare bytt den. Eller kjøp en dummy å koble den på.

Jeg sliter med ABS og ASC som slår seg ut hvis jeg kjører litt hardt på en hump eller det er et stygt veiarbeid jeg må over i en full fart. Så jeg er litt interessert om det kan være en føler som er løs/dårlig - eller er det et relé som er gåent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...