Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, hvordan får man godkjent bil med ettermontering av exeon?

er det også lov å ha exeon på grøfte lys?

noen som kan noen regler på det?=P veit det ikke er lov, menne er vel mulighet for å få dette godkjent?:S

Skrevet

da må du ha lykter med automatisk høydejustering. men i grøft trur jeg ikke det er lov uansett.. Men er jo ikke mange som bryr seg om det da.. jeg har blitt stoppet av politiet mange ganger og de sier ikke noe på xenon lysene.

Men kan jo være uheldig hvis bt vinker deg inn da :)

Skrevet

er lov å ettermontere xenon i lykter som er godkjent for xenon.

tviler på du finnergrøftlys som er godkjente for det.

skal du ha det i nærlys må lykta somsakt være godkjent for det. bilen MÅ ha lyktespylere og den MÅ ha automatisk høydejustering.

jeg har xenon i alle mine lys.. de er ikke godkjent. men har blitt stoppet flere ganger med uten og få problem. kunn fått visning på bilen en gang etter teknisk kontroll. tok meg 10 min og fjerne all xenon og sette i halogen. så tok det 10 min etter visningen og bytte tilbake igjen ;)

Skrevet

Du trenger automatisk høydejustering og lyktespyling for at det skal bli lovlig, jeg har montert xenon i fjærnlys og LED i grøft lys på min 2003 530da 39 (det er original xenon nærlys på den) og prøvde meg på eu kontroll uten å sette inn original pærene igjen og lysene ble bemerket med feil pærer og 1'er feil som ikke krever etterkontroll.....

Skrevet

fordi xenon avgir lite varme så snø vil legge seg på lyktene. så spyleren skal fjerne snø.

og xenon lys får veldig fort dårlig effekt med møkk på lykteglasset. litt møkk og det lyser jævlig dårlig.

Skrevet

det er jo en grunn for at det skal være automatisk høydejustering på Xenon lysene for det er jo ett helvette å møte noen av de bilene som har ettermontert uoriginal xenon blir jo helt blenda av enkelte så du ikke ser noen verdens ting, det verste er de som kjører med uorginal xenon og henger, men mange er flinke til å justere lysene slik at de ikke blender, bare så det er sagt :-) det er jo også et problem når man møter biler med original xenon på bakke topper, da blender jo de også like mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...