Wazu Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 I vinter har bilen min da utvilket et gapende stort hull i eksosen, eller rettere sagt har den revnet rett etter grenrøret, foran lambdasonden. Dette har skjedd da ene festet på bakpotten er vekke, samt at gummifestene framover har hoppet av. så hele eksosen har da kun vært festet til grenrøret framme, og ett feste på potten helt bak, og har lagt slik belastning på røret foran at det da har revnet, og jeg har kjørt med frieksos en liten stund. Veldig irriterende, men det er nå sveiset igjen. Men, vet ikke hvor lenge det vil holde, og patentbånd på bakpotten er heller ikke en varig løsning. Så da må jeg har ny eksos. Alt sammen, fra grenrøret og hele veien bak. Katalysator, mellompotte og bakpotte altså. Men hvilket type, hva merke, hvor får jeg noe bra til en grei penge osv. Det er vel det evige spørsmålet. Å kjøpe nytt orginalt er jo en mulighet, men siden jeg nå alikevel er nødt til å bytte ut alt, kan jeg vel likevel gå for noe litt sportsligere tenkte jeg. Noe med litt fin lyd i, og gjerne dobbel stuss bak også. Har jo kikket litt rundt på egen hånd, ser schmiedmann selger supersprint midt+bakpotte til 4200. De har vel også noe simons. Eisenmann hadde jo vært rått, men kanskje litt dyrt? Og hva med katalysatoren, like greit å bare kjøpe en orginal der, eller vil en sportskat være bedre? Har muligheter til å få litt %'er rabatt på bilextra, vet de selger simons, men vet ikke hvordan det er, eller om de har komplette sett eller kun løse bakpotter (noe jeg hører ikke har spesielt god passform?). Nå kommer jo dette sikkert til å koste litt, men kommer det under 10 lapper for alt sammen skal jeg nok klare å leve med det. Ser jo at dette ble veldig "hjelp meg" post, men er så mye forskjellig å velge mellom her at jeg er litt lost, så all hjelp blir satt stor pris på.
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Jeh har hat simons på to av mine E36 og har vært veldig fornøyd med det. Ikke den høyeste lyden i gata, men het ok. Her er link til simons eksos til din bil: http://www.simons.se/Katalog/BMW/BMW_E36_318iS_Avgassystem_Simons_Exhaust.htm Det er kunn fra caten og bakover med dobbel endestudd
Wazu Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 Så simons er ikke så værst nei, det er greit å høre. Trenger ikke høy lyd, det ble jeg egentlig lei når jeg kjørte rundt med frieksos. Var helt jævlig å høre på. Ser de har 036-H3 fra simons, altså komplett bak+mellompotte i alu på bilextra for 3000 kr. Med litt rabatter burde jeg få det for under 2500 kr. Da frister det litt å gå for den, siden den billigste katalysatoren jeg fant (scmiedmann) koster 4000kr, og orginal fra gs over 6000kr. Så blir jo endel penger tilsammen.
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Simons er helt supert om du ønsker å være litt diskrè ja.
bmwmann24 Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Remus sluttpotte er heller ikke å forakte. Jeg har merket at GS er veeldig stive på priser, det gjelder nok ikke alt, men veldig mye.
Tiller Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Går jo ann å søke på de forskjellige eksosmerkene på youtube for å høre lyden med din biltype.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå