Gå til innhold

Trøbbel 2 sone aut.klima, viftemotor stoppet på E91 320d

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen er reg. 2006 gått 128000km. 3 første årene til 125'km gikk bilen i tyskland, langkjøring, så jeg tenker at den har ikke like lang driftstid som en "norsk" bil som har gått i lavere hastigheter.

Vifta har stoppet helt, går ikke uansett hvilke hastigheter jeg prøver å kjøre den på eller om den står i auto.

Sjekket sikring nummer 37 den er ok, tror det er eneste sikringen (ser det ut som i følge kartet i sikringsboksen) som har noe som helst med viftemotor å gjøre.

Når vinteren kom, og kulda satte inn begynte vifta å gi en ulelyd ved oppstart, men den forsvant etter en 2-10 sekunder. Det har skjedd nesten uten unntak at har gitt lyd ved oppstart. I aller fleste tilfeller har lyden forsvunnet raskt.

For ett par dager siden stoppet den helt.

pga ulyden som har vært over tid, går tankene mine mot at vifta er gåen..... men det har ikke vært noen endring forut for stansen med hensyn på lyd.... så da tenker jeg litt mot elektrisk feil igjen....

Noen som kan bidra med tanker rundt dette? Noe en kan gjøre for å utelukke feil på f.eks. hastighetsregulator, er det noe automatisk overstrømsvern (som skal beskytte regulatoren) som kreves resetting e.l.

Er ikke vant til å mekke bil, men har automasjonsbakgrunn (elektro) så skjønner litt da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...