Jiffy Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 De to siste ukene nå så har dørlåsen min vært noe hærsk! Må stå å lirke med nøkelen lenge for å få låst opp døra. Nøkkelen går greit å få inn med å vri den rundt det er værre. (Er nesten samme følelsen som når bremsevaieren på en sykkel er slitt, så du kjenner det napper nesten i bremsehåndtaket når du trykker det inn.) Jeg velger å tro at dette her skjedde etter at jeg vaska bilen i selvvask for ca 2 uker siden, når det var en del plussgrader her. Siden jeg vasket den da så har det vært alt fra +2 til -10 grader. Jeg vil påstå at problemet har bare blitt værre de siste dagene. Det må være fukt inne i låsen vertfall, fordi når tar ut nøkkelen så blir den våt. Prøvde å ha inni låsolje i dag uten at det hjalp noe. Må legge til at det ikke er noe problem med låsen på passasjersiden, så derfor begynte jeg å lure på om låsen rett og slett er utslitt på førersiden? Vil jo helst ikke bytte lås for da må jeg jo bytte ut tenningslås, og lås på alle fire dørene(?)
Rabies Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Jeg tror bmw kan kode en eventuell ny dørlås etter den nøkkelen du har. Men i såfall tipper jeg de trenger chassisnummer og at kodingen må skje i Tyskland så kan sikkert ta litt itd da.
Jiffy Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 Jeg tror bmw kan kode en eventuell ny dørlås etter den nøkkelen du har. Men i såfall tipper jeg de trenger chassisnummer og at kodingen må skje i Tyskland så kan sikkert ta litt itd da. Noen formening om hva dette vil koste? Gjerne kom med flere forslag folkens! Jeg håper på at det ordner seg når det blir litt varmere i været.
Jiffy Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Skrevet Mars 17, 2010 Etter at låssprayen fikk virke enda lengere så ble låsen fin igjen. Men etter et par netter så måtte jeg på med en ny runde låsspray. Skal kjøpe låsolje istede nå og smøre opp låsen i tilegg. Vet vartfall at låsen ikke er ødelagt nå, så får bare se frem til sommeren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå