Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Alle sammen. Jeg har et par spørsmål som jeg tenkte jeg kunne spørre dere om.

Spørsmål.1

jeg ser det selges serviceindikator for null stilling av oljeservis lampen på finn.no

Prisen ligger på ca 250 kr. Er det noen som vet om dette virker?? har noen prøvd?? er det koplisert å få den koblet til og få den null stilt??

Spørsmål.2

Er det det samme hvilke olje en bruker på BMW'en?? kan en bruke den gule helix oljen eller børr en bruke den oljen til 199 kr literen??

Håper noen kan svare meg på disse spørsmålene

Skrevet
Hei Alle sammen. Jeg har et par spørsmål som jeg tenkte jeg kunne spørre dere om.

Spørsmål.1

jeg ser det selges serviceindikator for null stilling av oljeservis lampen på finn.no

Prisen ligger på ca 250 kr. Er det noen som vet om dette virker?? har noen prøvd?? er det koplisert å få den koblet til og få den null stilt??

Spørsmål.2

Er det det samme hvilke olje en bruker på BMW'en?? kan en bruke den gule helix oljen eller børr en bruke den oljen til 199 kr literen??

Håper noen kan svare meg på disse spørsmålene

Hei

hvilken bil er det du skal ha stillt servicelampen på?Hvis du går på autopower.se så finner du ut hvordan du stiller tilbake den,så slipper du og kaste bort penger på dette :D

Har en x5 som jeg bruker castrololjen på,men hadde en 525 disel som jeg kjørte med mobil1 på.

Skrevet

på e36 318i m43b18 så bare kortslutter du to poler ( nr 7 og 19 ) i ca 4-5 sekunder, viktig å ikke holde lenge da du kan skade jernen. da skal olje og service resetes. tror det funker på flere typer men det er bare å google litt;) drit i sånn apparat du bare kobler på osv, det kan gjøres gratis oxo;)

Skrevet

Hei og takk for ditt svar, men jeg har ikke peilig på motor eller noe annet.

Hva er poler nr 7 og 19????

Hvordan er det med ojen da?? må ikke den og oljefilteret skiftes hvert år???

Hvilken olje er best men ikke dyrest???

Jeg kjører en e39 520 97 mod??

Skrevet

la opp noen bilder for å veilede deg jeg. men vær forsiktig, prøv å google litt som: e39 reset service osv. tror det skal være slik at pinn nr 7 skal jordes oxo skal du vri tenninga til 2 (ikke start) og telle 1001,1002,1003,1004 og vri av igjen og ta av kabelen og vri tenninga på igjen og se om det ble resetet, vis ikke så prøv igjen men ikke hold mer enn max 7-8 sec, da det kan skade jernen. det kan hende bilen din har annen tid for å resete så det må du søke etter på google;) håper det hjelper:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...