Sjøbuse Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 skal sende søknad til BT angående motor bytte i bil. Bør jeg sende søknaden som et brev eller E post? Hviss E post. Hva er adressa jeg skal sende søknaden til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Du kan jo også dra innom de og snakke med noen på teknisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 har vært der. Fikk beskjed å Sende søknad. Derfor lurer jeg på dette nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Tror det meste formelle foregår pr brev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Neida. Send e-post. Jeg gjorde det og fikk positivt svar tilbake med godkjennelse til å bytte motor. Husker ikke adr akkurat nå, men den kan jeg finne igjen. Edit: Her er adressen --> firmapost@vegvesen.no Du får svar pr. brev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 ok. tusen takk. da sender jeg dit og krysser alle fingere og håper bilen min får lov til å bli 740 noen tips til hva jeg burde ha med i søknaden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 bør beskrive din 728 og 740'n motor kommer fra temmelig nøye.. chassi/regnr, akselvekter, hva du har tenkt til å flytte over, delenr på karosseri, samt bmw må vel bekrefte at rette deler sitter på til slutt(?). utskrifter fra ETK er sikkert ikke dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Søknaden kan godt være enkel(min var VELDIG ENKEL), men hvis du har noen form for dokumentasjon på at effekten i motoren du vil benytte i din bil er godkjent så legg ved dette. De får det meste av info. de trenger når du oppgi reg.nr/kjennemerke på din egen bil. Hvis bilen du skal ta motoren fra har skilter så oppgi også regnr. på aktuell bil, hvis ikke så holder det garantert med motorkoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2010 har skilt og ramme nr på begge biler. begge biler har samme delenr på chassi. altså er de identiske. er 2 års forskjell på bilene ca. 740 jeg skal ha motor fra er nyest. motoren i 740 er M62tuB44. er 93 hk mer i nye motoren. har sjekket opp mye på ETK. bakbremser er like. fremme er de litt større på 740`n. fant bare info om M60. men regner med M62 ligger rundt det samme M52:____________________M60: Motor: 118,7 kg___________Motor: 142 kg Svinghjul: 11,6 kg_________Svinghjul: 15,5 kg Innsug: 2,8 kg____________Innsug: 3,5 kg Eksosmanifold: 4,9 kg______Eksosmanifold: 11 kg Totalt: 138,0 kg___________Totalt: 172,0 kg er alt dette noe jeg burde ta med i søknad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå