jensemann23 Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Jeg ringte Gjensidige rett etter jeg hadde fått godkjent bilen min (318i) ombygd til 325i og gav dem beskjed om den økte motoreffekten. De sa at prisen ikke ville bli forandret og at den fortsatt ville være forsikret som 318i. Jeg betaler fortsatt 3000 i året på den. Nå gikk jeg for moro skyld inn på gjensidige sin kalkulator og beregnet pris på mitt regnummer for en annen person. Da ble prisen 25000 i året, og da jeg prøvde med et regnummer fra en annen 318i ble prisen 5000 i året. Det er tydligvis registrert en økt motoreffekt på regnummeret mitt. Men jeg har jo sagt i fra, så jeg bør ha mitt på det tørre. Har de endret reglene etter at jeg bygde om bilen min? (oktober 2008) Jeg gidder ikke ringe dem å spørre, for da kan det jo hende de øker min pris (jeg har uansett sagt fra èn gang, så det bør ikke by på problemer hvis jeg får en skade)
Tiller Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Det er en liten sjanse å ta siden du ikke har det skriftelig at du kontaktet dem om dette. For du har jo faktisk en 325 nå og i forsikkringen din står det 318. Du kan jo ringe og spørre dem om hva oppgitt motoreffekt er på bilen din. Eller få en annen person til å ringe for å forhøre seg om forsikkring på bilen din. Om de da oppgir en høyt beløp kan den som ringer for deg si at de har hørt på pris på 318 før og at dette var mye høyere. Så kan jo den personen spørre om hvorfor det er en sø høyere pris.
Ellingsen B. Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 jeg jobber i Gjensidige. Send meg en PM så kan jeg sjekke status !
Hawkon88 Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Forsikrer du som en 318, får du igjen for en 318 og.. Noe som i og for seg kan være lurt "nok", hvis du også øker verdien for utstyr og, så fremt du har litt kvitteringer å vise til. Da betaler du forsikring for at bilen har høyere verdi (og du vil få mer igjen) enn en 318, men samtidig langt i fra hva du må ut med for 325..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå