///M-sport Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 lurer på noen saker kanskje dere kan svare på. hvor stor er kabelen som går til batteri under sete og fram? i kvadrat. (hva mener dere den bør være?) skal fikse batteri bak, og legger opp ny ledning. hvor er oljetrykks bryteren/føleren på m20? har dere bare tatt ett T stykke der når dere har hentet olje til turbo? motoren skal kjøres på 0,5 bar. motoren er ellers orginal. trenger jeg da å sveise kjølekanaler i toppen? org. pakning holder vel? (fezken skal fikse chip, og jeg har større dyser + bb lambda) jeg skal montere ladretykk og bb Lambda måler. og vil ikke ødelegge dashen. hvor har dere montert målere, slik at det er diskret. vil ikke ha noe råder faktor på dette. på forhånd, takk!
bmwm535i Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 på min e30 325 som hadde batteri bak var det 50mm2 kabel. regner med du skal ha batteriet på orginal plassen underbaksetet vil tro det holder med 25mm2 oljetryksbryter sitter på eksossiden mener jeg . er det m20b25 er det vel olje kjøler på motoren, der kan du sette inn en t kobling. tror toppen skal tåle det så lenge den er i bra stand og ikke er sprekt alt. du kan jo vippe ut friskluftsventilene i dash og lage en plate der, ellers er detinsrumenthus til a-stolpe. har det i min uten at det ble altfor harry.
///M-sport Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Skrevet Mars 19, 2010 ok. har synset på 35kv kabel, så det holder sikkert. motoren min har ikke oljekjøler, så da får jeg finne på no anna. tipper oljefilteret stanger i manifold, så må vel fikse noe uansett. har kina grenrør serru'. motoren skal ellers være i god form, så tipper det går bra. noen som har erfaring med hva som bør gjøres med oljeåndinga?
bmwm535i Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 huff kina rør pleier å sprekke. vet det går ann å få tak i oljefilter flytter , men vet ikke hvor. ojleonding bør føres i catchtank
///M-sport Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Skrevet Mars 22, 2010 ja, har hørt at kina rør sprekker. men tenkte å sveise oppstiverstag på røret for å gi det stabilitet. skal også lage ett enkelt turbo opphengm for å avlaste manifold. så tynt materiale som er i disse røra, så ligger det i kortene at noe kommer til å gå galt. tenkte å føre all ånding i en catchtank, også ut i fri luft. det fra topplokket er jo smalsak, men det som går fra blokka og opp i insuget, det metall røret er jeg usikker på. noen løsninger dere har prøvd som funker? får sveise inn en liten tette plugg der røret går inn. og, er det noen som vet om 3" mengdemåler og 535 dyser holder til ca 0,5 bar? skal bestille chip også. men er vel bedre å ha 3" måler, en 2" måleren fra 525 en. har forøvrig også noen 198CC dyser liggende, de er vel ganske fine til 0.5 bar?
bmwm535i Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 de som bygger turbo på m20 bruker lmm fra 535 og 535 dyser eller større dyser. 198cc dyser blir for lite. anding mellom bunn og innsug kan du la være som det er. driver med samme bygge selv nå.
///M-sport Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 de som bygger turbo på m20 bruker lmm fra 535 og 535 dyser eller større dyser. 198cc dyser blir for lite. anding mellom bunn og innsug kan du la være som det er. driver med samme bygge selv nå. ok, får se meg om etter større dyser. finner vel en dyse kalkulator på nettet vil det ikke komme turbotrykk ned i veivhuset om man lar det metall røret stå orginalt? eller er det en enveis ventil i røret? skal forøvrig sette målerne under askebegeret. det tror jeg blir fint, også ødelegger det ikke dashen så mye.
bmwm535i Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 det gjør nok det da jo vet ikke hva folk gjør med det jeg send en pm til motor viagra her på forum og spørr. . . send meg gjerne løsningen på det . . . hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå