Gå til innhold

5 eller 6 trinns kasse i m3 3.2l?

chris91
 Share

Anbefalte innlegg

Han har rett ang hvilken kasse som hører hjemme hvor.. men personlig foretrekker jeg 3literen sin 5 girs kasse.. den med 6 trinn er igrunn slik jeg ser det kun for og få ned turtallet på autobahn.. med andre ord er 6 gir et overdrive gir så det holder..

Gå for 5 trinns.. minst leamikk.. pluss 3literen sin kasse er vel samme i 328 og da er de lett og få tak på.. ;)

Vet av folk på forumet her som har kjørt 800 hk på 3liter kassa.. selv skal jeg ha en plass mellom 650 og 700 på veiva.. og frykter ikke at girkassa er den som gir seg først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksos har helt riktig.. s50 og s52 er bygget på m50 blokka.. skal ikke si helt hvor forskjellen lå men kassa passer på.. M3 3liter kassa har å større tapp for lageret som står i svinghjulet enn på 325 for eksempel.. Så man kan risikere og måtte bytte svinghjul ved bruk av 3liter kasse eller 3.2 på en 325 for eksempel..

3.2 kassa har jeg aldri prøvd med effekt selv og ikke sikker på hvem som har prøvd den.. Men skal tro den i utgangspunktet skal tåle en del da de er temmeli like..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...