Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt bilen stående inne på jobb en stund. Når jeg gasser på, så er det bare drag opp til 3000-3500 omdreininger, etter det drar den nesten ingen ting #-o Har ikke hatt mulighet til å feilsøke noe siden jeg er sjukemeldt og det snør så sykt mye i Bodø for tiden. Noen som har nå ide om hva det kan være? Vært borti det før kanskje?

-Mats

Skrevet
Har hatt bilen stående inne på jobb en stund. Når jeg gasser på, så er det bare drag opp til 3000-3500 omdreininger, etter det drar den nesten ingen ting #-o Har ikke hatt mulighet til å feilsøke noe siden jeg er sjukemeldt og det snør så sykt mye i Bodø for tiden. Noen som har nå ide om hva det kan være? Vært borti det før kanskje?

-Mats

Lenge siden du har skiftet plugger å bensinfilter?

Min også sluttet å dra til tider, skiftet plugger å alt ble bra :)

Skrevet

-Mats

Lenge siden du har skiftet plugger å bensinfilter?

Min også sluttet å dra til tider, skiftet plugger å alt ble bra :)

Under ett år siden jeg bytta plugger, men tror ikke jeg har byttet bensinfilter, planen var å bytte alt av bensinslanger i neste uke, å da tenkte jeg å bytte filter med det samme. Kan jo være det kanskje.

Nå har jo bilen vært på kok 3-4 ganger (60grader), har ingenting med det å gjøre kanskje?

Skrevet

60 grader er jo under driftstemp? Er ikke 80 driftstemp ? Vis den har kokt noen ganger kan det være noe som har skjedd der ja, dårlig kompresjon pga topp-pakningen/skeiv topp. Men nå vet jeg ikke om det vil resultere i dårlig drag på høyt turtall. Kan ikke være en sensor som er gåen da? Feks kam/veiv. Blir vel noe lignende problem da. (Dette er bare antakelser, litt vanskelig å si uten å vite alt)

men uanset, lykke til!

Skrevet

Prøv å koble den fra og se om du har samme problemet. Kan være flappen som har hengt seg. Eller du kan prøve med en annen luftmengdemåler;)

Skrevet

sjekk om ikke slangen mellom lmm og spjeldhuse ikke tar inn falskluft.. hadde ak det samme probleme på min m30b28. da var det mr.elektrotape som var reddningen hos meg..

håper du finner ut av problemet ;)

Skrevet

flira godt når jeg fant ut hva som feila, dær lufta går inn i luftfilterboksen hadde den gummikappa som ligger bakpå lykta mi satt seg fast, var umulig å se det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...