Andreas1448 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Jeg har ett problem på min 316 E30 90 4dørs Det sier DUNK hvergang jeg gasser,, fra stillestående og opp i fart DUNKER det på hvert gasspådrag, Hvis jeg clutcher ekstremt forsiktig så pleier jeg å unngå det.. Lar jeg bilen gå i første gir foreks, også slepper jeg gassen til at motoren er på vei til å kvele seg. ( at den drar seg selv påca 800++ omdreiming :S) så vill jo bilen normalt begynne å Hakke litt, sånn kenguro hakking før den kveler seg. - Da tar det HELT av med dunkinga, Dunk dunk føles ut som hele bakstillingen slår i ett eller annet. Jeg har hatt ræva dempere og foringa til toppfeste i carosseriet bak, Dette har jeg byttet til ny demper og lager. men det ble IKKE bedre. Noe som jeg også tenker litt på er disse store foringene jeg har på hver side ved Kanalen, ved ikke hva dem heter jeg men er ca på baken av kanalene. ( dere skjønner ) - Ja de er også slitt de foringene, men ikke nok til at Det nesten Dunkes helt av !? Det er hvertfall plaaaagsomt til de grader, må clutche ut hver eneste gasspådrag. ! kan virkelig disse foringene ha SÅ mye å si, men tanke på evt Slark som gjør at det hele stillinga dunker? har tidligere byttet Diff, mellomaksel, hardy, Noen som har noen tanker? Håper på tilbake meldinger Mvh Andreas k,
KalMar Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 har du sett på mellom akslingen tenker da på den foringa midt under som holder akslinga oppe. og så kan du ta en titt på hardy koblinga, den gummi saker som er mellom mellomaksling og girkasse.. tipper egentlig at det er noen av disse som er dårlige!! Mvh
Andreas1448 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Har sjekket mellom alsel, hardy, diff, de er helt okei..
AutoMartin Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Jeg mener at det KAN ha så mye å si med de foringene bakerst på kanalene, da det er de som tar opp det meste av kreftene fra bakakslingens bevegelser/krefter i bilens lengderetning. Se også etter om foringene i toppen av demperne bak også er hele/gode, da de også kan lage støy når de er slitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå