Julianv Skrevet Mars 18, 2010 Share Skrevet Mars 18, 2010 Hei! Har et kjøleproblem med bilen nå. Har nesten akkurat kjøpt den, og visste at radiator var gåen så den ble byttet i går. Alt virket fint på vei hjem, motor ble på driftstemp og lå fint der hele veien hjem. Sjekket kjølevæske og etterfyllte litt. Så i morges sjekket jeg igjen, og var like mye så iallefall ikke lekkasje. Kjørte til skolen og alt var fint. Etter skolen sjekket jeg igjen, og alt var fint. Kjørte så en litt lengre tur og den ble fin og varm og alt virket strålende. Plutselig etter ca 35 min med driftstemp steg tempen ganske mye. Nesten på rødt. Stopper så og sjekker at det er nok kjølevæske og alt ser fint ut. Starter motor igjen og prøver å lufte men kom ikke noe luft, bare kjølevæske så tror ikke jeg har noe luft i systemet. any clues? Har bestilt ny termostat som kommer imorgen, men tror ikke det er problemet. vannpumpen pumper iallefall virker det som, for når jeg har lokket på ekspasjonstanken av og gasser litt kommer det vann ut av det lille hullet. Men merket at det var annerledes "topp" på ekspasjonstanken, altså der jeg setter lokket på. Må liksom vri og vri til den til slutt får gjenger og går nedi. Måtte forresten ta gamle lokket over på den nye "uorginale"(fra hellanor) radiatoren. Kan det være et problem? ikke vet jeg. Håper noen har noen ideer om problemet Mvh en som er møkk lei av bmw-kjølesystemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2010 Bump trenger hjelp fort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Mars 19, 2010 Share Skrevet Mars 19, 2010 Hadde et lignende problem med en m40b18 motor for noen år tilbake, byttet termostat og vips så var ting på stell. Hadde nøyaktig samme problemet for en stund tilbake, med m54b30'en jeg har i e39'n.. igjen, bytte av termostat og vips så var alt i orden. Problemet hos meg var jo at termostaten hadde hengt seg, merket det spesiellt med sistnevnte bil når det ble kaldt.. tok en evighet før den ble varm. Sto låst i åpen stilling, men ikke helt åpen, som jo førte til at selv ved helt kald motor så gikk mesteparten av kjølevannet igjennom radiator. Bytt termostat du, beste tipset mitt, og den har du jo bestillt sier du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2010 Ok høres bra ut! Det var det jeg tenkte, men det trodde jeg om 525en også. Der var det gåen vannpumpe. Håper det løser seg med bytte av termostat Mye som må av på denne motoren? Eller bare vifte og termostathuset slik som m50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Mars 19, 2010 Share Skrevet Mars 19, 2010 Nå er dette mer enn fem år siden... meeen det var vel viften og noe plast greier i front ja. Husker ikke riktig, men det var ikke den helt store jobben. Var iallefall nok av plass, var for øvrig en e36 med samme motoren. Er iallefall verdt et forsøk når du nå først har gått til anskaffelse av en ny termostat. Du får prøve og se hvordan det går! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Reg.reim og vannpumpe byttet Men tempen stiger fremdeles.. :S Kan det være sensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Termostat er også byttet forresten. Noen flere ting som kan være gale? Luft kanskje? Får ikke luftet via termostathuset, pga rundet skrue. Verdt å kjøpe nytt termostathus for å få luftet der og? Btw kjøleslangen ut fra termostat er ikke spesielt varm etter kjøring. Tyder på luft i systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Bump! trenger hjelp da bilen er mye i bruk, og tørr ikke kjøre den alt for mye nå :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 Ingen som har noen tanker om hva det kan være? Kan gåen topp eller pakning gi disse symptomer? Bruker ikke kjølevæske eller olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå