Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fikk en skrapelyd etter at jeg skifta til sommerfelger.

Det er snakk om en E36 coupe. Hadde 15", og nå står det 17" på.

Skrapelyden blir mye lavere når jeg drar i håndbrekket, og blir mer om til kvining. Den kommer og går litt etter hvordan jeg kjører.

Jeg regner med at det har noe med bremsene å gjøre, men er det andre som har vært borti det samme?

/Jan Tore

Skrevet

Ja, det så ikke ut som om det gjorde det.

Men da hadde vel uansett ikke lyden forandret seg ved å dra lett i håndbrekket.

Det er ikke snakk om nedbremsing, bare 1-4 hakk med knappen inne.

Skrevet

Vel, jeg tror jeg har funnet årsaken.

Jeg byttet tilbake til vinterhjul igjen for å sjekke, og lyden var der fortsatt. Men bremseskivene bak er veldig slitte, faktisk så kommer grovmetallet fram som en stripe et sted, så jeg antar at det er problemet.

Nå har det dog kommer et nytt problem. Ved rattutslag, hovedsaklig til venstre, kommer en kvinelyd fra forstillinga. Dette kommer både når bilen står i ro, og ruller. Hva kan dette være?

Skrevet
Vel, jeg tror jeg har funnet årsaken.

Jeg byttet tilbake til vinterhjul igjen for å sjekke, og lyden var der fortsatt. Men bremseskivene bak er veldig slitte, faktisk så kommer grovmetallet fram som en stripe et sted, så jeg antar at det er problemet.

Nå har det dog kommer et nytt problem. Ved rattutslag, hovedsaklig til venstre, kommer en kvinelyd fra forstillinga. Dette kommer både når bilen står i ro, og ruller. Hva kan dette være?

Lyden ved ratting er nok servo relatert... sjekk at du har nok servo olje.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...