Jan Tore Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Hei. Fikk en skrapelyd etter at jeg skifta til sommerfelger. Det er snakk om en E36 coupe. Hadde 15", og nå står det 17" på. Skrapelyden blir mye lavere når jeg drar i håndbrekket, og blir mer om til kvining. Den kommer og går litt etter hvordan jeg kjører. Jeg regner med at det har noe med bremsene å gjøre, men er det andre som har vært borti det samme? /Jan Tore
Sharif Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Har du sjekket om bremseskjoldet tar borti skiven?
Jan Tore Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Ja, det så ikke ut som om det gjorde det. Men da hadde vel uansett ikke lyden forandret seg ved å dra lett i håndbrekket. Det er ikke snakk om nedbremsing, bare 1-4 hakk med knappen inne.
bmwkizn Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Har du brukt samme boltene på begge settene? Høres ut som om du har for lange bolter.
Jan Tore Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Ja, men jeg tror kanskje det er forskjellig tykkelse på felgene hvor dem er festet. Skal uansett sjekke opp det.
Jan Tore Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Det er standard hjulbolter til E36 som står på, så da er vel den løsningen eliminert.
Gunnar Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Ikke hvis hullene er grunnere i det ene hjulsettet ditt.
Jan Tore Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Skrevet Mars 20, 2010 Vel, jeg tror jeg har funnet årsaken. Jeg byttet tilbake til vinterhjul igjen for å sjekke, og lyden var der fortsatt. Men bremseskivene bak er veldig slitte, faktisk så kommer grovmetallet fram som en stripe et sted, så jeg antar at det er problemet. Nå har det dog kommer et nytt problem. Ved rattutslag, hovedsaklig til venstre, kommer en kvinelyd fra forstillinga. Dette kommer både når bilen står i ro, og ruller. Hva kan dette være?
Kure Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Vel, jeg tror jeg har funnet årsaken.Jeg byttet tilbake til vinterhjul igjen for å sjekke, og lyden var der fortsatt. Men bremseskivene bak er veldig slitte, faktisk så kommer grovmetallet fram som en stripe et sted, så jeg antar at det er problemet. Nå har det dog kommer et nytt problem. Ved rattutslag, hovedsaklig til venstre, kommer en kvinelyd fra forstillinga. Dette kommer både når bilen står i ro, og ruller. Hva kan dette være? Lyden ved ratting er nok servo relatert... sjekk at du har nok servo olje.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå