Efen Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 driver og skal bytte støtdempere på Min E36, men skjønner ikke hvordan man kan få holdt den fast og skrudd samtidig siden det sitter vanlige muttere på toppen av støtdemperen. Ifølge Den BMW Repair boka så er det umbrakko på den minstre "mutteren" og vanlig mutter nederst. Men på alle støtdemperene min så er det X2 vanlige muttere. noen som har noen lette teknikker for å få løsnet den? klundra mye fått de av de gamle siden jeg bare holdt fast støtdemper "stanga" bare med en rørtang, men vil ikke det på de nye så jeg ødelegger dem. noen som har noen forslag?
BMW_320icoupe Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 prøvd med muttertrekker?? gi den noen gode "støt" med den så skal det vel gå. Ellers er det å holde igjen med umbraco nøkkel og skru med en fastnøkkel. Er ikke så bra å skru demperen(stempelet) mye rundt og rundt.
Mr.Silver Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Når du har to stk muttere kalles den ene for kontramutter. Du bruker den ene mutteren til å låse den andre med. Så du må først skru av den øverste også ta nestemann..
Efen Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Skrevet Mars 19, 2010 det var 2 mutter ingen umbrako.. det er ingen kontramutter. får ikke skrudd den av uten å holde igjen med den andre mutteren. så får ikke tatt en og en...
BMW318TDS96 Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 Jeg tok rett og slett og og holdt på selve stangen (sylinderen) inni fjæra selv om det ikke skal gjøres men det var eneste utvei jeg fant der og da
AutoMartin Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Du kan bruke en rørtang, men vær veldig nøye med å bruke f.eks tøyfiller til å legge imellom gripekjeften på tanga og stanga på demperen slik at det ikke blir riper. Ofte best å være to , da det kan trengs litt krefter;-)
bmw530i Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 har byttet en del fjærer på støtdempere og har ALLTID brukt muttertrekker og har alltid gått bra må bare sjokke den litt og litt
AutoMartin Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Kan heller ikke skjønne at det ikke er spor for umbraco på stanga! Trodde dette var vanlig.......
Efen Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 takk for alle forslagene:) nå skal jeg bort å se om mutter trekkeren funker:) Automartin: trodde det var vanlig med umbrakko der jeg også, men var verken det på mine gamle eller de nye støtdemperene :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå