Gå til innhold

BMW 1997 E39 520IA Touring: Fyrer ikke opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips av folket! Saken er følgende:

Jeg har lenge hatt et problem med ujavn tomgang. Tok diagnose og fant ut at kamsensoren var gåen. Dette er visstnok et kjent problem på disse motorene. For et par dager siden byttet jeg kamsensoren. Startet opp, og tomgangen var javn og fin. Lot motoren stå noen minutter før jeg slo av igjen, så et par tre ganger av og på for å sjekke at alt var vel.

Problemet nå er at den av og til ikke vil starte. Altså starteren drar som bare det, men motoren fyrer ikke opp! En skjelden gang får jeg fyr på motoren, men da stopper den helt uten forvarsel etter 30 sekunder til 3 minutter! #-o Idag testet jeg å fyre opp, men da nektet den å fyre i det hele tatt :(

For meg virker det som det kan være noe elektrisk. Jeg har ikke tilgang til diagnoseverktøy for øyeblikket, men dette er bestillt fra Hong Kong.

Er det noen som har vært borti lignende? Jeg er svært usikker på hvor jeg skal starte feilsøkingen og trenger derfor tips og inspirasjon! :idea:

Motoren er m50b20 med enkel Vanos. Når jeg vrir om tenningen to hakk, hører jeg bensinpumpa starte. Jeg har også halv tank!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...