noekult Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 Bilen har fått et rart problem. Når jeg kjører og skal bremse ned (f eks før en rundkjøring) og trykke inn clutchen, faller turtallet til null og motoren slår seg av. Det skjer ikke hver gang, og har ingen sammenheng med en bestemt fartintervall (det kan skje i lav fart - 10-30 km/t eller i 50-km/t) Når motoren er kald og startes for første gang på et døgn, driver turtallet og hopper fra 500 (vanlig nivå) og nesten opp til 1000 og ned igjen, helt til jeg gir litt gass før den ofte stabiliserer seg (men senere kommer problemet som er nevnt ovenfor). Kan nevne tre ting; 1) at lysene (hovedlykt + instrumenter) dimmer litt ned og opp igjen i takt med turtallet når det faller og går opp. 2) at bilen står i garasje med romtemperatur, så det har sikkert ikke sammenheng med kulde. 3) at jeg mistenker dårlig pakning ved midtre eksos under bilen, da jeg hører litt ekstra bromming enn før - kan dette ha sammenheng med problemet? Håper på hjelp, takk. Det er svært frustrerende og jeg kjører ikke bilen pga farlige situasjoner som kan oppstå når bilen plutselig kveles i fart (holdt på å få en Hilux i ræva i rundkjøring første gang dette skjedde).
mikkemus666 Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 Hei, nå er ikke jeg noe ekspert på bmw, men på min som hadde mest lik problem, så var det tongangsregulatoren som var problemet, men dette var bare når bilen var kald. Men kan jo være at du i tillegg får inn falsk luft siden den dauer når du kjører på lavt gir. Får håpe dette var til litt hjelp.
Hauso Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 kan være tomgangsregulatoren din, eller lmm. luftmengde/massemåler. prøv å koble den av, og se om det blir no forskjell. Går den dårligere med lmm koblet av, er den ok. lykke til
noekult Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Skrevet Mars 20, 2010 Hmm okey. Bare nysgjerrig på hvor mye ny tomgangsregulator pleier å koste (til E30 1990 Touring 318i)? Og hvor man bør bestille fra? (Nå er jeg ikke teknisk frelst, men skal prøve å sjekke litt. Mener å ha sett at batteriet ikke var festet godt, kan prøve å rette opp det.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå