Gå til innhold

Skifting av forsterker tok livet av motor? O.o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg skiftet forsterker i min 318i e36 og fikk ikke noe strøm til forsterkeren, så etter litt slit ga jeg opp og tenkte jeg skulle kjøre vidre og fikse det seinere, men bilen hadde ikke tenkt og kjøre noen plass.

Når jeg vrir om nøkkelen starter den bare i ca 0.5 sek, og når jeg trillstartet håppet turtallet mellom 500-4000 opp og ned veldig hyppig.

Skulle tro jeg har kortslutta noe ;o

Noen som vet hva jeg har prestert og få til? :P

Skrevet

Ikke enkelt å komme med et godt svar på innlegget ditt...

Men jeg regner med at du koblet av batteriet mens du kobelt av / på ny forsterker, fort gjørt å lage en liten katastrofal kortslutning.

Skrevet

Har du prøvd å fjerne strømkabelen du la opp til forsterkeren, fra batteriet? Kanskje det er den som ligger og kortslutter mot jord ett sted, og stjeler dermed hele effekten fra batteriet. Sjekk også om du har skikkelig kontakt på batteripolene.

Skrevet

Vi sto med startkabler fra en annen bil, men den ville ikke da helle, og batteriet er 1-2 mnd gammelt :s

Men tror dette gjelder kortslutning en plass, skjønner bare ikke hvor :(

Skrevet

tviler på at det er en direkte kortsluttning som er årsaken..omtrent alt av ledningsnett har en sikring, noe som ville medført at sikringen gikk. og om du har korsluttet batteriet skulle du nok merket det, da isolasjon på kabler smelter og lager vond lukt. du har ikke røsket ut noen ledninger eller sikringer andre steder? f.eks bak over batteriet? evt et rele? gå over de stedene du har holdt på og skjekke at alt er som det skal være. du koblet vel ikke polene feil på batteriet? tviler på at elektronikken i bilen liker det noe særlig =p

Skrevet

Blir vanskelig å koble (-) på (+) siden (-)ledningen såvidt når fram til polen xD

Så jeg bør sjekke sikringene da? Men ang. relè, hvordan vet jeg om et av de er gåen? :)

Bilen står oppi gokk en plass enda så får ikke sjekka før imorgen/onsdag

Men takk for hjelp ^^ og se ikke bort fra at det kommer flere sp.mål i tråden etterhvert :P

Skrevet

Jeg er litt skeptisk til det batteriet du bruker, som du sier selv, at du tror at det kan ha blitt kortsluttet mens du arbeidet. Da hjelper det lite at det kun er ett par mnd. gammelt hvis skaden skjedde nå! Prøv å fjern hele batteriet og prøv med et annet......

Skrevet

Håper for all del du hadde sikret kablene til forsterkeren! En kortsluttning av et startbatteri avgir en enorm energi og kan være svært farlig. Sjekk alt av sikringer, prøv et annet batteri, men i værste fall kan du ha skadet motorstyringen eller noe lignende...

Skrevet

Problemet ble løst :P

Viste seg at jeg knerta batteriet mitt :L

Så moralen er : Koblt av strømmen når du kobler anlegg ;p

Takk allesammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...