Gloss Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Plages med fukt i frontlysene på min E46. Særlig etter vask, naturlig nok. Hvordan blir jeg kvitt problemet? Må jeg legge silikon rundt glasset og i kabelføringer? Eller holder det å bore et lite dreneringshull i nedkant av glassene (usynlig sådan)? Mistenker at dreneringshull mulig ikke hjelper, men mulig gjør det verre.. Noen som har erfaringer? Hvis silikon, hvordan skal jeg velge? Har jo ikke lyst at glasset skal være helt umulig å ta av ved evt bytte av lyktdeler i fremtiden.
bovve Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 borra to hull under pærene på hver side, tok ut frontlysene å la de på bade roms gulve over natta for å bli kvitt fukten, har fungert bra til meg siden.
Gloss Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Så det blir ikke mer fukt etter vask igjen? Det renner fint ut? Du boret i frontglasset ja? Under pærene..
bovve Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 hehe, ble kanskje litt knotete forklart, men kan komme med en illiutrerende bilde, ikke i frontglasset.
bovve Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 borr fra undersiden, 5mm borr ca =) ett dreneringshull, ett luftingshull
Gloss Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Mange takk!! Supert. Har Xenon så lysene avgir ikke så mye varme, men håper det allikevel går bra. Hvor lang tid må man beregne for demontering og montering av begge frontlysene tror du? Har skrudd litt før:)
bovve Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 om du har skudd litt før så er dette veldig fort gjort, ingenhokus pokus =)
bmwmann24 Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 jeg brukte silikon å det funker bra. Demontering tar 5-10 min om du har peiling å 2-5timer om du har 10 tommeltotter.. hehe, oppdater oss;)
Gloss Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Takker:) Skal oppdatere ja... Er så syykt lei av vinter, snø, salt og sørpe.... Lengter etter sommer og tørre veier...
bovve Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 jo takk, sommer dekka har vært på siden 1mars! er så keen på vår=)
bovve Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Fukta kan komma inn i form av vask, men kommer også inn en del vann i vårtider pga kondens, minus grader om natta, og varme dager er jo en kjent vare her
Gloss Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Har laget små hull, under buedekslet man ser på bildet. Ved vask kommer kondens inn, men går ut etterhvert. Det er jo bra, men... Opplever at noe av duggen setter "skittfilm" igjen på innsiden av glasset etter seg. Neste forsøk blir å tette huller, legge pakningsilikon rundt og forsøke å få det HELT tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå