AlXz Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 Noen som har noe tips mtp lakking av toppdekselet? Pusse ned med hvilke pussepapir? (hvor grovt/fint?) Så vaske med diesel el rødsprit? Og deretter lakkere med varmelakk rett på metallet/alu? Eller noe grunning eller annet først? Tenkte å få det lakkert sort
Tiller Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 Jeg bukte bare motorlakk rett på uten grunning. Bare gjorde ordentlig rent først. Ble bra det!
AlXz Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Skrevet Mars 22, 2010 Ok Men noen som har noe mening om pussepapir? Fant 120 her, men blir vel litt for grovt..
Tiller Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 Det kommer jo helt ann på om det er riper eller sår i dekkslet ditt. Er det forholdsvis pent kan du bare gå over litt med fint papir for å få lakken til å sette seg bedre. Uansett gå over med fin-fint papir til slutt.
TDV Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 glassblåsing, rødsprit, alu grunning, og lakk. gjerne varmebestandig
AutoMartin Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 Enkelt og greit: 600/800 papir + rødsprit til rengjøring + varmebestandig lakk, minst 3 tynne strøk.
AlXz Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Skrevet Mars 22, 2010 Brukte 400 papir på slutten, tynner og 3 lag med lakk. Kunne nok blitt mye bedre om jeg hadde tatt litt tynnere lakk lag og sett noe av hva jeg gjorde.., var ganske mørkt ute nå hehe Takk for tips folkens.
maartn Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 Legg ut bilde av resultatet da tenkte å gjøre det samme selv.. Du lakkerte kun den synlige delen av toppdekslet ikke sant?
AlXz Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Skrevet Mars 22, 2010 Hehe.., tror ikke det ble så bra at det skal legges ut her men Pussa kun litt på den synlige delen (var bobler i den gamle lakken her), og vasket hele.., så spraya over hele dekselet.
maartn Skrevet Mars 22, 2010 Skrevet Mars 22, 2010 Okey lakken har flasset av på store deler av mitt.. så svetter det rundt, så må bytte pakninger anyway.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå