Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har nytt batteri, dynamo lader på 14.18, men bilen trekker 0.30 når den er avsrudd.. da uten lys og uten at lydanlegget som står på inni bilen - har sett at forsterkeren skrur seg av når tenningen skrus av..

trodde en periode at det kunne være starteren, siden den pleier å starte bare annenhver gang (skrapelyd) men robert som jobber på gs sa at en starter ikke kan suge strøm fra bilen når den står stille på samme måte som en dynamo..

kan jeg få noen tips?

Er vel ikke et så uvanlig problem?

setter pris på hjelp/tips..

Skrevet

hmmmm. ja, det kan jo være den, men det eneste er at sigarett t er tatt ut.. bare "formen" man stapper den nedi som er der.. selve tenneren med knappen funker ikke og er derfor tatt ut :P

Skrevet

OK, men er jo ledningsnett der fordet.. Så kan jo være der, eller el-vindu, eller lamper, eller dasjbord, eller dynamo, eller alt som finnes av elekronikk. mye å søke på:)

Skrevet

ok, ja det jeg veit er at da jeg hadde bilen på verksted for ca et år siden så byttet de sentr lås enhet..

i forbindelse med det så har det seg sånn at hver gang jeg åpner døra og enten takluka, viduet osv står åpent så lukker de seg av seg selv?!?!?

kan det ha noe med saken og gjøre? at det er en tvingefunksjon som står på hele tiden eller noe?

evnt en lett innstilling og endre på?

Skrevet

Det kan være veldig mye som kan trekke strøm,

0,3A, 300mA er akkurat litt i overkant, 200mA er nokså normalt, ettersom forskjellige moduler har minnekretser som trekker litt strøm.

Hvis du har batteri bak i bilen, husket du å koble ut bagasjeroms lyset?

-Starteren kan ikke trekke strøm utenom når du starter pga. start releet.

-Dynamoen, her kan det være at spenningsregulatoren er defekt, du kan koble ut dynamoen,

starte bilen med oppladet batteri, for så å måle om dynamoen gir ut spenning.

Er det ingen av disse så må du gjøre som linken sier med å sette et amperemeter:

- enten mellom jord og - på batteri (dette er stress for da må du fly fram og tilbake, hvis du har batteri bak.)

- eller mellom + kabelen som går til sikringsboksen. For så å dra ut en og en sikkring til du finner synderen.

Hadde selv full kortslutning mellom jord og +, for to uker siden,

fant tre kortslutninger etter å ha hat ute alt, av releer, sikkringer, sikringsboksen, ECU, spedometer, stereo osv. Et reint Hel..te :P

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...