ropa Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Som topic sier, så skjedde det noe helt fantastisk idag, jeg og brodern skulle lufte kjølesystemet på min 320IAT 2002mod. Parkerte i en liten oppoverbakke, så skrudde vi av lokket til tanken og skrudde forsiktig opp avluftningsskruen,den på toppen av tanken. Jeg setter meg inni bilen og ruser på 2-3500rmp. Går helt fint helt til brodern setter skrujernet imot skruen og jeg holder enda på å ruse bilen litt men skal avslutte da han roper "nok". Men akkurat i det jeg slutter å gi gass ser jeg en fontene av kjølevæske og at noe forsvinner opp i luften. Vi finner ut at skruen har flydd til skogs, men etter å ha sett nærmere ser vi faktisk at den er er knekt av, herlige greier, ikke sinna i det hele tatt nå Og prøver å se etter skruen og finner den til slutt under panseret en plass. Vi kjører hjem til han og skrur av skruen på hans E36 og finner ut at det er helt likedan skrue på disse. Men som sagt er problemet å få av skitten, vi prøvde men den er bom fast, prøvde å borre et litt hull i midten og dra den opp,men nei Noen som har vært like uheldig? Og vet noen om det finnes spesial verktøy for å få dette ut med eller noe sånt? Og kan vel ikke tette det med noe annet en den jævla støgge plastskruen heller kan jeg tenke meg!! Måtte jo faen meg skje nå dagen før jeg skal reise og samboern står uten bil, u gotta love that shit!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bullseyee Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 hallo det samme skjedde meg en gang. jeg tok å borra et lite hull i midten. så brukte jeg en så kaldt "grispikk" den er jo lings. da kom den ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 nytter iallefall ikke å dra den opp er jo gjenger hehe bor et hull i den og bruk en grisepikk ja. disse er jo av plast ? ta et skrujern + hammer sett på skrå nede i hullet du borret, og bank den løs . kan umulig sitte så godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Faens drætt det her ass, plastikk shite Grisepikk, sorry men trenger detaljer og bilde pls? Prøvde btw å borre den i midten og lirke den opp, men den ville ikke. Er et større hull i den nå,sitter mest rundt nå. Men vetta faen hvordan man skal få det bort siden den sitter fast i gjengene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Sjekk linken for en klassisk grisepikk ( skrue ut trekker) http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=53564562 Jeg har vært borti samme problem, og da brukte jeg bare en vanlig skrujern... Borret et lite hull.. slå pent net et skrujern son var for stort, og skrudde av møkka.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 Det samme skjedde meg,og det jeg kan si deg og alle andre her inne er; har du den lille lufteskruen i plastikk med et x-spor oppå i svart plastikk og med en luftespalte langs sidene av gjengestykket (standard på nesten alle bilene frem til 2003) BYTT DEN hver gang du jobber med anlegget!!!!! Toppen av skruen blir sprø (porøs) av temp.skiftene,så når du prøver å skru på den i ettertid,løsner toppdelen. Enkleste verktøy; Finn en liten og slank flat skrutrekker, varm tuppen med en lighter til den gløder, stikk så tuppen ned i skruen og vent et par sekunder,så skrur du forsiktig skruen ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 Takk for mange gode forslag Fytti rakern den skruen der er svak, tåler ikke en dritt, hadde jeg vist om dette før hadde jeg aldri skrudd i den,eller skrudd skruen helt ut isåfall og satt på ny. Har tatt skruen fra bilen til broren min som er en E36 318is 93mod,ser ut som den passer rett på, skal bestille ny da og få satt på den. Dessverre er jeg på utenlandsreise nå i 10dgr så får ikke gjort en dritt selv. Fattern og brodern skal ta en titt på bilen imorgen. Håper dem klarer å fikse dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Grisepikk er stas!! knakk en bolt i kalipperen min i helga, da var blåselampe og grisepikk løsningen! knakk en sånn plastskrue på min e39, tok flattrekker av passe størrelse og trøkka den nedi hullet i midten og skridde den ut bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå