Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 stk store 2 stk til starteren 3-4 små nederst og 2 små til dekselt til mellom motor å kasse.

Sitter 2 store helt oppe, de må man ta med 2 lange forlengere og løsne travers feste bak på kassa. Da kan du dra kassa og motor ned i bak kant og komme til.

Se litt i motor rummet før da bare drar, så ikke det er noe som kan ligge i veien å gå i stykker.

Lykke til. :D

Skrevet

Kan det stemme at det er totalt 7 bolter, utenom de som holder dekselet mellom motor/gir?

Er det 4 store inkl. de 2 på starteren, eller i tilegg?

Ingen bolter midt på oppe? Bare på venstre og høyre side? :)

Takk :D Kan trenge det :)

Skrevet

Ser alle M3 3.2 kassene slik ut?

pri2ev9mk7xp3de2n5kt.png

Ingen bolter i midten oppe?

ecb65z0f28cilmp0uuci.png

Hjelper det å løsne motorfestene for å vippe girkassa lenger ned?

Skrevet

Hvis du sliter med å få trekt av kassa kan den sitte i både styretappene (bruker å henge igjen i en eller flere av disse, men de er bare ca 1cm lange) og eller være litt trang evt ligger akslingen i bend. Kassa må trekkes ganske nøyaktig rett bak og den kan gli tregt på splines'ene på akslingen.

Ville ikke løsnet motorfestene nei, skal ikke være nødvendig heller.

Om du har fått ut alle boltene (4 store + 2 store med mutter på starteren + 3-4 små).

Som sagt kan den henge ganske godt i en styrepinne.

Skrevet
Hvis du sliter med å få trekt av kassa kan den sitte i både styretappene (bruker å henge igjen i en eller flere av disse, men de er bare ca 1cm lange) og eller være litt trang evt ligge i bend på splines'n på akslingen.

Har tatt ut alle skruene/boltene jeg har klart å finne..

Men hvis kassa ser sånn ut:

1brtizguddhzl4jyehmz.png

Har jeg igjen noen bolter oppe i midten som jeg ikke klarer å se eller komme til

Hvis kassa ser sånn ut:

i1nnagzb1gyddfr7syky.png

Skal den være skrudd løs..

Skrevet

Har ikke sett så nøye på girkasse kransen på min egen GT.

Men det er uten tvil det øverste bilde som stemmer best med kassene på M50, og kassene på S50 ser vel såvidt jeg vet så og si like ut utseende messig.

Altså sånn mener jeg den ser ut:

198.png

Det er 9 torxbolter (2 store lange, 2 store korte, 2 store med mutter på starteren, 3 små) + den ene lille som holder ståldekslet mellom motor og kasse fast kassa.

De små sitter alle mellom kasse og bunnpanne, de store sitter mellom kasse og motor.

Skrevet

Må huske å få med den lille som holder ståldekselet, viss ikke går ikke kassa ut. Jeg husker ikke hva side av motoren den sitter på men er en M6 bolt med 10mm hode.

Den sitter motsatt av de du allerede har skrudd utav. Er ikke lett å få øye på om det er mye skitt der.

Skrevet

Slik ser min 3.2l ut bakfra. Du ser de to jeg har festet motor bukken i, det er de to øverste som fester kassen til motoren.

DSC01507.jpg

3.2l kasse:

DSC01472.jpg

DSC01451.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...