thomas_ja Skrevet Mars 23, 2010 Skrevet Mars 23, 2010 Hei! Har en e36 som har taklukeproblem på, jeg kjørte luka helt åpen, men da jeg skulle lukke igjen så går den 10 cm og stopper, noen som har vært borti det samme? Takker for hjelpa
Olelink Skrevet Mars 23, 2010 Skrevet Mars 23, 2010 Stopper den momentant, altså som om motoren tror den har kjørt langt nok eller stopper den pga belastning. Alltså at det er noe som holder igjen luka?
thomas_ja Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Skrevet Mars 23, 2010 Virker som det er noe som holder den igjen:( Er det vaieren eller noe, svaket på e36?
Olelink Skrevet Mars 23, 2010 Skrevet Mars 23, 2010 Virker som det er noe som holder den igjen:(Er det vaieren eller noe, svaket på e36? Om takluke er en svakhet på e36 ? Svar: JA !!! Både wirene og glide/løfte mekanismen er svake på e36. Wirene slirer mot tannhjulet på motor, løfterene som løfter takluka knekker (laget av plast), glidebanene blir super trege (her er det masse smøring som gjelder), mekanismen sporer av eller kiler seg fast osv for å nevne noe. Ofte kommer du langt med masse smøring i glidebanene i ditt tillfelle.
beemerworld Skrevet Mars 23, 2010 Skrevet Mars 23, 2010 er det ikke en slik nødskrue oppi der da?? er det på min x5 iallefall setter ei sveiv oppi og sveiver for hånd
thomas_ja Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Skrevet Mars 23, 2010 Takk for hjelpa, da blir det vel å demontere driten da
Olelink Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Prøv å smøre banene først. Dette kommer du fint til uten å demontere noe nå som luka er åpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå