Terje45 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Har hatt bilen, en 91 mod 325i cab, i en dag. Kjørte den en liten tur i går, og hadde den på jobb i natt. Den har fungert som den skulle også i dag morges, helt til jeg skulle kjøre minstemann i barnehagen. Uten forvarsel begynner den å "hoppe" i turtall, akkurat som om jeg sitter og tråkker på og slipper gassen. Den veksler mellom å øke og minske i turtall relativt rolig, det er fortsatt mulig å kjøre men jeg kjenner at bilen "dytter" selv om jeg ikke gir gass, og så veldig raskt. Da er det så og si umulig å kjøre fordi den bare hopper bortover. Den fusker litt innimellom, og noen ganger dør den ut. Litt tungstartet, men den starter igjen hver gang og drar igang igjen med veldig ujevnt turtall. Jeg tok en kjapp motorvask på den i går og mistenker/håper at det kan være årsaken og at det finnes en enkel løsning. Synes bare det er litt rart at bilen gikk som den skulle såpass lenge etter at jeg spylte den litt. Jeg er alt annet enn bilkyndig og trenger å få alle forklaringer inn med teskje. Håper noen kan hjelpe meg med tips. Terje
AVT Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Nå har jeg veldig lite peiling jeg og. Men, denne tråden er kanskje litt til hjelp. Står sånn 3 tråder nedenfor denne... viewtopic.php?f=1&t=148022 ellers finner du kansje noe om du søker og... ?
Vikingen Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 hmm. falskluft kan være mulig. men mtp motorvasken, kan være kondens i feks fordelern, kan også prøve å ta elektrorens på div kontakter feks på tomgangsstillern, men sjekk pluggledninger og sånt. se etter vann, prøv med elektrorens inni fordelerlokket=)vis det var frost kan det være noe treghet i noe. mye som kan forårsake dette hehe:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå