Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått skruene og slipt bort den gamle skruen som holdt bremseskiva på plass. Skal se om jeg får ut den gamle skruen i morgen med utradisjonelle metoder. I tillegg har jeg sånn smått begynt å pusse bort rustflekker på panseret. Skal se hvor bra grunningen holder seg, så skal jeg enten bytte grunning eller fortsette på samme vis. Fikk også tak i Haynes manualen til 3-serien i dag på biltema for latterlige 250 spenn. Betalte 450 kroner for samme boka til E28..

Så ting skjer, god stemning! :D

Skrevet

Hvilken skru er det snakk om? :) Merka du noen forskjell med nye foringer eller?

Bra du vedlikeholder!

Skrevet
Hvilken skru er det snakk om? :) Merka du noen forskjell med nye foringer eller?

Bra du vedlikeholder!

Det er den forbanna skruen som holder selve bremseskiva fast på "navet" hvis jeg kan si det. Da jeg bytta foringer forsvant ranglinga/kaklinga når jeg kjørte. Den gamle var så slitt at støtdemperen slo mot metalldeler. Jævla irriterende! Men nå er alt gull. Skal borre ut den gamle justerskruen til bremseskiva og peise på med en ny :)

Skrevet

Får ikke ut skruen og har prestert å knekke av en torqbits. Hvis det er noen som har hjullager liggende så si ifra, da slipper jeg å gjenge på nytt. Legger også ved et bilde av grunningen jeg la på panseret der det var blitt rust.

hgq6axebq5a97octvckv.jpg

h9xrz07o06u4ro2tlin6.jpg

Skrevet

Er ikke veldig viktig den skruen da. kan fint kjøre uten. men hvis du skal gjenge et nytt hull så bare sliper du den knekte flat også vrir skiva et hakk og borrer i vei, fort gjort det :)

Skrevet

Update:

Jeg fikk ikke borra ut skruhullet skikkelig, så jeg dreit i hele skruen og festa bremseskiva og klossene. Kjørte til en rimelig trafikktom del av byen og fikk slipt de nye bremseskivene litt. Nå er det litt rustjobb igjen på bilen så er den klar for ferietur i sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...