Jan Tore Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Hei. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt verktøy til hjullagermutter bak på E36 coupe? /Jan Tore
Jan Tore Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Jeg fant faktisk passende verktøy i pipesettet mitt. Uansett, hvordan får man motstand på drivakselen til å skru av mutteren?
///Naitsirk Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Håndbrekk på så hardt som fy, full brems, varm opp mutteren lenge og 1,5 meter latmann og gi den ett sjokk...
Jan Tore Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Nå har jeg faktisk tatt av bremseskiva, siden det var den jeg skulle skifte, men det viste seg at håndbrekkmekanismen var mer eller mindre gåen, så nå har jeg bestilt et kit til den. Nå må jeg jo ha av hjulspindelen for å få montert delene til håndbrekket.
-Anders- Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Eller muttertrekker! Husk at bolten er slått fast ned i et spor på ene siden før du begynner å skru!
Jan Tore Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Eller muttertrekker!Husk at bolten er slått fast ned i et spor på ene siden før du begynner å skru! Kan du utdype det?
manta-a Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Isteden for gode gamle låsesplinten er det fresa ett spor i gjengepartiet,der er det slått ned i ytterkanten av ringen på muttern,sikkert litt grease der,tørk vekk det så der du nok det=)
-Anders- Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Eller muttertrekker!Husk at bolten er slått fast ned i et spor på ene siden før du begynner å skru! Kan du utdype det? Hvis du ser på dette bildet, er ytterkantene på mutteren slått inn i 2 hakk(markert med røde piler). Kanten må slås ut igjen av disse hakkene før du kan skru løs mutter. Herk å forklare. Men når bildet er vist, visste du sikkert allerede dette. Muttertrekker til å få av mutter.
Dirty Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 hehe skal du bytte stikkaksling\ lager siden du skal ha av den mutteren
Jan Tore Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 Hei igjen Takker for svar og forklaring. Satt og så på hjulet i dagslys nå, og det er klart at man ikke trenger å ha av spindelen for å skifte håndbremsdelene. Så ble en del arbeid spart der. Da vet jeg jo hvordan man får av spindelen i hvert fall /Jan Tore
habj Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Dumt å skru i mørket ,når ein ikkje har gjort det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå