Gå til innhold

Problemer med m40 motor, tips motas med stor takk:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått problemer med min e30 med m40 motor nå.

Bilen har stått ubrukt i vinter, og skulle startes igjen igår. Bilen startet, men går veldig ujevnt på tomgang, turtallet varierer veldig. Plutselig er det nesten så den blir kvelt, også går den høyt, osv.

Har til dels vært sånn før også, men har ikke merka no til det når jeg kjører. Men når jeg kjører nå, så går den bare på 3 sylindre, drar ujevnt og generelt dårlig, men hender den plutselig slår inn på siste sylindern også:S

Har sjekka alle pluggene, og alle gir gnist.

Håper virkelig noen kan hjelpe:D

på forhånd takk!

Skrevet

Jaging har veldig ofte med innsugsbelgen å gjøre, ta den av og kontroller den svært nøye med godt lys. Det kan også føre til fuskingen. Om ikke kan det være lambda sonden f.eks.

Skrevet
Jaging har veldig ofte med innsugsbelgen å gjøre, ta den av og kontroller den svært nøye med godt lys. Det kan også føre til fuskingen. Om ikke kan det være lambda sonden f.eks.

Enig med deg. I tillegg kan du spraye startgass rundt belg/innsug for å sjekke om den drar falsk luft - om den øker turtallet med gassen er det fare for at den drar falsk luft der du sprayer. I forhold til at den går på 3, så kast alle plugger og pluggledninger og kjøp nye av bra kvalitet.

Skrevet

Standard å sjekke for fukt i fordelerlokk og sjekke plugger ved oppstart av langtidsstått motor.

Om det skulle vise seg å f.eks være litt falskluft i innsuget kan du prøve å tighte til skruene litt mer på innsuget, det bruker faktisk å hjelpe noe, siden de slakker seg ørlittegrann over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...