haakon Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Skal gjøre dette i helgen, men er det samme hva slags kjølevæske som blir brukt? (Vet ikke om det er forskjell, men mener det er forskjellig farve.) Er det smart å kjøre igjennom radiatorrens og skylle med en bøtte vann før jeg har på den nye frostvæska? Termostaten ble byttet for 4år siden så det er vel ikke nødvendig/lurt å bytte den allerde nå? Bilen er en E34 525 TDSA fra 92/93
CS Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Hvorfor ikke bare bruke den kjøleveske Bmw bruker og anbefaler? De bruker Castrol Anti-Freeze NF den er grønn av farge. Er det grønn farge på vesken som er der nå er det null problem
Wacman Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Castrol NF er blå... Men ja,det er den vi bruker. Litt avhengig av biltype,bytt lufteskruen om du har tenkt å lufte med denne nå og den er gammel. Dette gjelder kun om du har de lufteskruene i svart plast,mend et X på toppen. hodet på skruen blir porøst over tid,og vil ryke helt uten forvarsel like etter service og dermed forårsake lekkasje. Særlig E46 og E39 vet jeg har disse.
Andreasnicolai Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Castrol NF er blå...Men ja,det er den vi bruker. Litt avhengig av biltype,bytt lufteskruen om du har tenkt å lufte med denne nå og den er gammel. Dette gjelder kun om du har de lufteskruene i svart plast,mend et X på toppen. hodet på skruen blir porøst over tid,og vil ryke helt uten forvarsel like etter service og dermed forårsake lekkasje. Særlig E46 og E39 vet jeg har disse. +1 Min røk uten forvarsel 1 dag før jeg skulle ut på langtur.
CS Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Castrol NF er blå... Ja vel, synes den ser grønn ut jeg, den er i hvertfall ikke knallblå. Blågrønn hehe
haakon Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Kjøpte castrol blå. De hadde ikke den som heter NF. Står bakpå at den er til både alu og støpejern, bensin og diesel så regner med det går bra. edit: Ringte Castrol og de sa det var samme om det var NF eller ikke og kunne godt blande med den røde. Eneste aberet med å blande rød og blå var at farven ble brun og at longlife effekten av den røde utgikk. Kjører da på med plain blå og håper motoren får oppleve myndighetsdagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå