kelvin Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Hei. Jeg har frist for eu-godkjenning slutten av mars, fikk ikke godkjent i dag, fikk utsatt fristen 1 mnd. Hvis jeg da går til et annet verksted for å kontrollere bilen, vil jeg fremdeles få den forlengede fristen, eller må jeg vise til første kontrollen som påviste mangel og dermed utsatt frist? Takk på forhånd. mvh k.
DannyRS Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Du har automatisk 1 mnd etter oppgitt frist. Deretter får du avskiltningsbegjær. Hvilket verksted du benytter er ikke av betydning.
kelvin Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Så reell frist er egentlig 1 mnd etter oppgitt frist, selv om man ikke har kontrollert bilen innen fristen en eneste gang?
kelvin Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Med andre ord, er det greit hvis jeg prøver meg på et annet verksted selv om de ser at fristen har gått ut, men innenfor 1 mnd etter fristen?
Ivanrogov Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Så vidt jeg veit, så er det et systeom opp mot biltilsynet de bruker. Så fristen er den samme uansett hvilke verksted du bruker!
DannyRS Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Så reell frist er egentlig 1 mnd etter oppgitt frist, selv om man ikke har kontrollert bilen innen fristen en eneste gang? Fristener som oppgitt, men i praksis innrømmes du en ekstra måned. Du får brev om avskiltningsbegjæring på bilen.. Med andre ord, er det greit hvis jeg prøver meg på et annet verksted selv om de ser at fristen har gått ut, men innenfor 1 mnd etter fristen? Du kan godkjenne bilen selv etter fristen og den ekstra måneden, men da med avskiltningsbegjær hengende over deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå