Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med at powerfilter kan ødelgge luftmassemåleren?

ved at oljen legger seg inni lmm`en?

skal evt montere det på en 04 mod 316i :lol:

Skrevet

fettern min fikk dysene osv tett pga sport filter, og det var kn filter. det var på en e36 318i 95. etter jeg hørte det så gidder jeg ikke å bytte til kn filter. er ikke vært det.

Skrevet

det som er med power filter er at det ikke renser lufta like bra som orginale, så jeg kan tenke meg at det kan gjøre litt ekstra slitasje på LLM og motoren.

Men at det legger seg olje i LLM'en er det ikke no fare for:P hvis det er olje i LLM,en er det gåen topp og det klarer ikke et power filter å forårsake;)

Skrevet

nei, sant det, men det er visst en olje i powerfilteret som kan lage en liten oljefilm inne lmm en?

mange som har det på bilen sin som ikke har hatt problemer?

Skrevet

Hvis det er noen som gidder å lese så er dette faktisk testet og kn har gitt svar på testen og mente at de renset luften like bra som orginal filter. Og jeg vil si meg enig i at et bra filter er like bra som det orginale. Som kn duden sier så har dem jo tross allt holdt på med dette i 30 år.

Link til testen og kn sitt svar: LINK

Mvh Beyeren

Skrevet

Olje på LMMen forårsakes av feil bruk av mengde med olje på filteret når det skal vaskes.

Skrevet
fettern min fikk dysene osv tett pga sport filter, og det var kn filter. det var på en e36 318i 95. etter jeg hørte det så gidder jeg ikke å bytte til kn filter. er ikke vært det.

Ser ikke helt hvordan man skal få dysene på en bil med insprøytning tett pga luftfilteret.

Er ikke sikker på om du får så mye lyd ut av den motoren med åpent filter med tanke på det avanserte innsuget og den spesielle ventilstyringa. Dessuten tror jeg muligens luftfilterboksen er av typen som ikke er lett å erstatte med jallafilter med tanke på ekstra lydempingsdåser osv, men for lenge siden jeg har sett noen av de motorene til å si det sikkert. Blir ikke 6'er lyd uansett Vegard ;)

Skrevet

Ser ikke helt hvordan man skal få dysene på en bil med insprøytning tett pga luftfilteret.

Er ikke sikker på om du får så mye lyd ut av den motoren med åpent filter med tanke på det avanserte innsuget og den spesielle ventilstyringa. Dessuten tror jeg muligens luftfilterboksen er av typen som ikke er lett å erstatte med jallafilter med tanke på ekstra lydempingsdåser osv, men for lenge siden jeg har sett noen av de motorene til å si det sikkert. Blir ikke 6'er lyd uansett Vegard ;)

fettern min har satt bilen på flere verksteder og kunn den ene fyren klarte å finne feilen, da fettern min fikk tlf fra fyren ang at motorn starter og går så fikk han sjokk:P utifra det han sa så var det tette dyser eller insug/insprøyting, en av delene:P jeg har ikke lyst å risikere å få tett insprøyting pga kn filter ass, men fint blir det i motorrommet vertfall:P tenkte å fikse litt i luftfilter boksen på e36 318i bilen min kansje jeg får noe kul lyd fra motorn:P

Skrevet

At dysene skal bli tette pga luftfilter er bare svada.. hvis en mekaniker har klart å si det kanskje han burde begynne med noe annet. Det går bensin i dysene... ikke luft.

En helt annen ting er at det å sette på et slikt filter på den motoren har ingen effekt eller hensikt overhodet.. bortkastet penger.

At det skader LMM er som nevnt feil bruk av olje. (les FOR MYE)

Skrevet

sa ikke at det ER ''DYSA'', var ikke helt sikker men nå kom jeg på at dysene kunn leverer bensin:P jeg skal ikke si noe mere angående dette da jeg ikke vet hele storyen, men det fettern min sa var at kn filtere var grunnen til at noe i motorn gikk tett og han fikk ikke start på den, kan hende det var noe annet men det er bare å søke seg litt frem å se om flere har opplevd slike ulemper med kn filter.

Skrevet

Hehe som sagt, ser fortsatt ikke hvordan dysene skal bli tette pga kn-filter, er ikke for å være drittsekk, men om man ikke egentlig har hverken snøring eller erfaring med ett emne kan man like godt la vær å svare føler jeg :)

Når det gjelder lmm og olje vil er det fult mulig at lmm ikke liker store doser filterolje, men det finnes også filter åpne filter som vistnok ikke skal ha olje.

Den største fordelene/ulempen med åpne filter er og blir lyden, det vil svært sjeldent være en lønnsom eller heftig performance upgrade. Om man man har lyst på lyden bør man uansett vurdere en eventuell økt kostnad i bilholdet ved luftmassemåler/ andre utgifter forbundet med "dårlig" filtrert luft. For min del har jeg kjørt langt med biler med lmm og åpent filter uten problem av noe slag. Største vanlige ulempen ved åpent filter er høyere bensinforbruk grunnet lysten av å høre lyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...