yesiam Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Når det plutselig lekker vann ut av eksos skjøtene så er det vell mer eller mindre sikkert at topp pakninga er gått ? Så på E36 325 når motoren går varm er det toppen som vrir seg? Å for å få fikset dette gjør man? jeg spør dere? Diverse plansliping å noe ?
bmwm535i Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 hei på deg selv om det kommer vann ut av skjøtene på eksos (kondens som er ganske normalt) er ikke toppakningen gåen sjekk om det er olje i kjølevannet eller kjølevann i oljen, toppen kan bli skjev hvis motorenblir varmkjørt, altså hvis motoren koker. toppen kan og vri seg hvis man grisekjører på kald motor.
teexeln Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Låner tråden for å spørre om noen som vet om det er ståltoppakning på m52 motorene?? å om det kan være seinkomplikasjoner etter en varmkjøring eller koking om e ska kalle det for det. Min kokte for 3 år siden men er det sånn at hvis det blir skade av det så kommer det med en gang eller kan det skje etter lang tid?
yesiam Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Låner tråden for å spørre om noen som vet om det er ståltoppakning på m52 motorene?? å om det kan være seinkomplikasjoner etter en varmkjøring eller koking om e ska kalle det for det. Min kokte for 3 år siden men er det sånn at hvis det blir skade av det så kommer det med en gang eller kan det skje etter lang tid? Jeg har hørt det at etter en sånn hendelse kan det gjerne holde tett til den gangen man løsner det. Da må man til å få planslipt Toppen (Skal være lettmetall topp på M52 mener jeg)
yesiam Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 hei på deg selv om det kommer vann ut av skjøtene på eksos (kondens som er ganske normalt) er ikke toppakningen gåen sjekk om det er olje i kjølevannet eller kjølevann i oljen, toppen kan bli skjev hvis motorenblir varmkjørt, altså hvis motoren koker. toppen kan og vri seg hvis man grisekjører på kald motor. Ser det er kjølvann i vannet som kommer ut av eksosen. Og det kommer trykk ut av ekspansjonstanken med lokket åpent. Så det blåser nok ut plasser det ikke skal ja. Har bare tatt meg fått nå, skal skru av toppen, Planslipe den og bytte topp pakning
teexeln Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Ja toppen vet jeg at den er av lettmetall forsåvidt blokken og men tenkte på om toppakningen er av stål?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå