Gå til innhold

E46 318D Aut. som "lugger" på lavt turtall


padawan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Min første post her ifm med et problem jeg har..

Har en 04 mod 318D (gått ca 90 000) med automat som har en tendens til å "lugge" når den har mellom 1000 til ca 2400 rpm.. Dette er særlig plagsomt i slake til bratte motbakker der bilen rett og slett "dør ut" og ikke vil mer.. Virker som om alt bånndrag er borte.. Når den til slutt nærmer seg 2500 rpm så kobler tydeligvis turboen inn og da akselerer bilen deretter.. Hvis denne overgangen blir for brå kan det rett og slett føre til trafikkfarlige situasjoner :shock:

Det merkelige er at dette problemet varierer fra hver gang jeg starter og stopper bilen.. Noen ganger kan bilen dra helt fint i mellom 1000 til 2400 rpm, mens andre ganger virker det som om bilen er en lett blanding av en gammel Lada og en moped. Med andre ord; Alt dreimoment virker borte, og gir jeg mer gass så reagerer ikke bilen i det hele tatt.. Det jeg da må gjøre er å tvinge bilen til å gire ned ved å kicke gassen..

Var på BMW merkeverksted ifm PKK tidligere i år og forklarte problemet, men svaret var dessverre bare tørt tilbake at de ikke fant noen feil når de kjørte diagnose på bilen..

Noen råd eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg anbefalt deg et oljeskift på automatkassen til tross for at mange BMW forhandlere sier at dette ikke skal være nødvendig pga av longlife olje som skal holde 200.000 km.

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har vært plaget med dette, men jeg har en følelse på at EGR-systemet kan være en synder her. Nå har du dessverre en 2004 mod og kan derfor ikke plugge ut dette systemet uten å få en feilmelding, men det er absolutt verdt å sjekke innsuget og EGR-ventilen for sot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...