Jump to content

ligger å flyter på veien..

Mafia 323
 Share

Recommended Posts

Hei! eg har en E36 323 coupe og har litt problemer.. plutselig en dag no så begynte an å spore utrolig mye når eg kommer over 80km/h og en svak risting i rattet når eg svinger litt fra side til side.. har nattopp byttet di bakre bærearms-foringene så lurer på ka det kan vere..? forslag? så er det sånn at hvis eg ligger i lav fart på førstegiret og flater pedalen så beveger girstangen seg mot høyre.. kan det vere dårlig motorfeste eller er det egne fester til gearkassen? tips på ka så må til for å få orden på dette hadde vert fint. blir kjipt å få på endå breiere sommerdekk før det er på stell..

• 3 months later...

Har selv en E36, og hadde mange av de problemene du her nevner. Byttet begge bærearmene foran, med bakre foring, byttet også disse små stabstagene (støttestag, "kyllingbein") og alt forsvant. Har fått høre at når den midterste kula i bærearmen (den som er skrudd fast på traversen) er utslitt, vil hjulet bevege seg bittelitt under kjøring, dette skaper ustabilitet og hjulet rister når man svinger i høye hastigheter, dette på grunn av belastningen hjulene får når man svinger. Anbefaler på det sterkeste å IKKE ha brede dekk, dette spiser rett og slett opp forstillinga. Dette med bevegelsen i girstanga di, er jeg usikker på, men det vet sikkert andre her på forumet ;-)