Gå til innhold

5hp18 automatkasse E34 530ia VS E38 730ia


Kai Karlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, har litt problemer med den kan man si.

Går i nødmodus hele tiden.

Oppfører seg ellers også rart. Vil kun gå fremover av og til, reversen fungerer hele tiden men slår inn meget kraftig.(så kraftig at bilen kveles). skyldes sikkert lite olje, tett filter eller noe.

Jeg skal få tatt diagnose og se hva som er grunnen til at den går i nødmodus.

(Trur det er luftmassemåleren, er ingen forskjell om den er koblet inn eller ikke)

Når/hvis jeg får den ut av nødmodus tenkte jeg å bytte olje og filter.

Skulle ingenting av dette gi resultater må jeg nok ha ny kasse, derav dette innlegget :D

Etter hva jeg kan forstå av forrige eier har den sluret på girene tidligere, men dette kan jo skyldes lite olje, tett filter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh.. skjønner. de symptomene du beskriver minner litt om symptomene på Automatkassen til 540i når plastkulene i styringen begynner å ta kvelden.

men etter hva jeg har fått med meg er ikke det et normalt problem på 530i.

det kan jo selvfølgelig være oljenivået, men har du noen lekkasjer på kassen da? evt. rundt oljekjøler?

du kan jo vurdere å rive i en 5-trinns manuellkasse og bygge om redskapen. mye livligere med manuell. ;)

har sett en del av de kassene til salgs her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530 (5hp18) kassene har ikke disse plastkulene etter hva jeg kan forstå.

Har tenkt litt på en manuel kasse, men de som har disse vet å ta mye penger for de hehe

Får se hva som dukker opp hvis jeg må bytte.

Skulle jeg ha bygd om til manuel, trur jeg at jeg har prøvd å finne en 540 motor med kasse da faktisk.

Lurer på om man kan bruke ledningsnettet fra e34 kassa på E38 kassa hvis jeg fant en e38 hjerne til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...