modland Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Etter å ha utført en etterlengtet motorvask - så oppstår et stort problem. motoren gir seg automatisk ved 1300-1400 rpm, (stopper ikke, men jeg "får ikke lov" til å gi gass) og jeg får ikke gitt gass igjen før ved ca 800 rpm - og sånn fortsetter det i en ond sirkel. Noen som kjenner seg igjen, eller vet hva som kan være gale? Er original M30B30 motor på en 88 mod 530, med chip og K&N-filter.
AutoMartin Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Det har nok samlet seg vann et sted i sammenheng med tenningen. Sjekk over fordeler og elektriske koblinger i motorrommet og eventuelt tørk med papir etc. og bruk 5-56. Kan også prøve å la bilen stå på tomgang en god stund, da det kanskje tørker opp etterhvert av varmen fra motoren...
modland Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Funker igjen nå - sikkert riktig det du sier. men noe som vet hvorfor motoren sier stopp akkurat på den måten jeg beskriver? er det en elektronisk sperre som gjør det?
AutoMartin Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Det er sånn det er med overslag pga. vann og fukt. Når du gasser på, og spenningen øker, vil den tilslutt slå over til jord gjennom de fuktige punktene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå