Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags olje bruker man på disse kassene`? er det automat olje? sett en del kasser med slik olje, eller er det vanlig girolje? dvs smx s(castrol).

Kikka litt på castrols sider, og ble ikke spesielt klok av det:)

Skrevet

Da hadde jeg gått for den Castrol SMX-S Manual som den heter. På E36M3 kassa mi står det en svær lapp ATF OIL.

Jeg har ikke brukt ATF på kasser som det ikke står på. BMW sier vel ikke at du skal ha ATF på de game Getrag kassene der heller mener jeg å huske. Kjørte noe Mobil 1 greier på Getrag kassa jeg hadde på Volvoen, men gikk over til Castrol på den og før jeg solgte den.

Skrevet

Ja tenkte no å bruke smx s, men la merke til når jeg skiftet olje på kassa til b20, og b25, att oljen var rød, så tenkte att det skulle være det samme på denne også...:)

Skrevet
Da hadde jeg gått for den Castrol SMX-S Manual som den heter. På E36M3 kassa mi står det en svær lapp ATF OIL.

Jeg har ikke brukt ATF på kasser som det ikke står på. BMW sier vel ikke at du skal ha ATF på de game Getrag kassene der heller mener jeg å huske. Kjørte noe Mobil 1 greier på Getrag kassa jeg hadde på Volvoen, men gikk over til Castrol på den og før jeg solgte den.

Om det sitter en lapp på kassa som sier ATF,ja da ville jeg ikke hatt på noe annet enn det som står,hadde det sku vært en type manuellolje på disse så hadde det sikkert stått på lappen.

Mulig en type manuellolje er bra å,men

ser ingen grunn til overse bmw's anbefalinger :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...