Jump to content

BMW E39 GSM-auto-start ved tenning, og andre småfeil!


stinty2000
 Share

Recommended Posts

Jeg har en BMW 520iA 1997 med tusen (1000) tekniske mangler og feil. Større dritbil skal man lete lenge etter. Men la oss begynne med det som irriterer meg mest:

-Hvorfor slår GMS-telefonen seg PÅ, hver gang man starter bilen???

-Vindusviskerene har begynt med noe nytt, de stanser MIDT på ruten. Man må stoppe bilen mens de er nederst på ruten, slå av viskerene, og starte bilen. DA er de der de skal. Men dette er lite egnet i 90 soner langs E6!!! Hva kan man gjøre? De stanser nøyaktig på samme sted.

-Lysene i kjørecomputer og på buissnes-spilleren kommer og går litt ettersom, og det er UMULIG å se kilometerstanden på bilen. Har hørt at man kan bytte "kasett".

-Hvordan bytte solskjerm på førersiden? Min har brekt! Da bilen tydeligvis ikke passer til Norske vinterforhold. Kald plastikk tåler jo minimalt, og dette var jo smekre greier. Dessuten er det LYS i taket over solskjermen, som aktiveres ved å skyve speil-lokket til sides. Ser for meg utgifter på 200000 ved å ordne dette hos BMW-forhandler.

Link to comment
Share on other sites

med en dengangen dyr bil men i dag en gammel bil følger dyre problemer. sån er det bare. ikke bilen sin feil at noen forventer at den skal være strøken etter 13år og sikker 200000++ km.

gsm telefonen skal jo skru seg på når du skrur på tenninga.

viskerne dine er trolig viskermotoren. den registrer ikke lenger "0" punktet sitt og er utslitt noe som er normalt etter 13 år.

13 år gammel kald plastikk og bråe bevegelser er ikke en god kombinasjon. men du kunna jo prøvd en 13 år gammal toyota. da hadde sikkert hele innteriøret knekt. og bilen hadde sett ut som en våt mariekjeks.

solskjermen er festa med to skruer og en kontakt.

finn deg et brukt instrument og sett inn.

sikkert dimme bryteren til instrumentlysa som er gåen.

om dette skremmer deg når det gjelder kostnader burde du kjøpe en kia. elle hmm den hadde sikkert ståt på huggern etter 13år. sorry en gammel bil er en gammel bil. de er ikke strøkne.

Link to comment
Share on other sites

Har en Mitsubishi Galant EXE (1987) som ikke har noen av de tekniske problemene som BMWen har... Er nesten litt latterlig. Men som dere sier, den er 13 år gammel... og tenker på de bilene som er 30 år... Det står respekt av de.

Bilen har ikke godt over 200000 km! Hvis det var av interesse! 140000!

Link to comment
Share on other sites

d med viskerene er ikke motoren som er problemet. det er bare og få justert overføringa som sitter fast på motoren. grunn til at den parkerer mitt på ruta er pga du eller forige eier har måkka snø med pusseran... da håpper overføringa par hakk som resulterer at pusseren parkerer feil.. er kjempe biler dette, bare man behandler dæm! min bil er gådt snart 300 000km

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...