Gå til innhold

E91 - standard høytalersystem - oppgraderings tips


Anbefalte innlegg

E91 med standard høytalersystem m/ 6/5 høytalere (4mellomtone, 2/1 bass) som det står i katalogen.

Spørsmålet er da hvordan jeg på smartest måte kan oppgradere dette anlegget til å spille "fin og god" lyd. Bilen har også iDrive+nav etc, noe jeg ikke vet om vanskeliggjør prosjektet. Ettersom jeg har basic pakken regner jeg med at jeg ikke har en ekstra forsterker i bagasjerommet.

I de utallige "emnene" jeg har lest her inne går dette igjen:

-Blaupunkt THA-475/THA-555, earthquake SWS-8, DLS PS4/DLS R4

eller

-Apline PDX 5, Earthquake SWS-8, BSW Stage1

I og med at jeg ikke allerede har en forsterker i bagasjerommet som kan byttes ut med overnevnte, ser jo dette komplisert ut. Da må jeg vel trekke ledninger og programmere om iDrive systemet også?

Noen som har noen gode ideer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 med standard høytalersystem m/ 6/5 høytalere (4mellomtone, 2/1 bass) som det står i katalogen.

Spørsmålet er da hvordan jeg på smartest måte kan oppgradere dette anlegget til å spille "fin og god" lyd. Bilen har også iDrive+nav etc, noe jeg ikke vet om vanskeliggjør prosjektet. Ettersom jeg har basic pakken regner jeg med at jeg ikke har en ekstra forsterker i bagasjerommet.

I de utallige "emnene" jeg har lest her inne går dette igjen:

-Blaupunkt THA-475/THA-555, earthquake SWS-8, DLS PS4/DLS R4

eller

-Apline PDX 5, Earthquake SWS-8, BSW Stage1

I og med at jeg ikke allerede har en forsterker i bagasjerommet som kan byttes ut med overnevnte, ser jo dette komplisert ut. Da må jeg vel trekke ledninger og programmere om iDrive systemet også?

Noen som har noen gode ideer her?

Kan hjelpe deg med dette jeg..

for mere: post@audio-art.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du har standard stereo så trur eg ikkje du har forsterker bak og da treng du ein forsterker som takler høgnivå signal. Da er nokk Blaupunkt forsterkeren det enklaste alternativet. Dersom du går for Earthquake SWS subbane så har eg nokon adapter ringar liggande. Desse er maskin saga så dei har perfekt passform. Har oppgradert ein del E9X og E6X med bl.a. Earthquake SWS subber så fekk laga opp ein del ringar til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...