Gå til innhold

Ulyd fra servo(?) og rar vibrering i rattet 318

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jaga litt ekstra på opp bakken istad, og holdt litt høy fart i den ene svingen - ikke sånn heeelt villt, men fortere enn jeg vanligvis kjører. (Dama hadde pølsene klare)

Når jeg retta opp bilen etter svingen, og kjørte pent bortover så var det plutselig en skikkelig mistenkelig vibrering i rattet som etterfølges av en svært rar lyd.. litt sånn "slintrelyd"..

Lyden tiltar når jeg svinger til både høyre og venstre.

Noen som har noen idé om hva det kan være?

bmw 318, 97modell, cab, automat.

Skrevet

Oppdatering:

Jeg måtte ut å prøve igjen etter å ha konsumert pølsene, og nå er lyden borte.. Men jeg prøvde å runde rattet så langt det gikk begge veier, og lyden som var minner litt om den som kommer når det høres ut som om servoen sliter.

Kan det være så enkelt som lite olje? Når jeg dro på i stad så "forsvant" olja fra pumpa, mens når den fikk hvilt litt, så rant det tilbake igjen.

Sitter servo-olje-tanken rett ved radiatoren til høyre, når du står foran bilen å ser ned i motorrommet?

Er det normalt at denne er tilsølt av sort olje og lekker endel??

Skrevet

Hei, min lekker litt i underkant, så den ene slangen er rimelig tilgriset. I følge haynes skal servo nivået måles med motor på tomgang og rattet rett frem husker jeg rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...