Raastad Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 hei, har sånn nullstillings verktøy til å få vekk den service dritten i dashbordet! men har ingen manual om hvordan jeg skal bruke den! noen som kan forklare meg hvordan jeg skal jeg trykke/ha på tenning osv=? Skjønner hvor den skal osv men ikke noe mer:p har sånn sir 3 verktøy fra wurth! på forhånd takk:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
feiringbruk Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 hei, har sånn nullstillings verktøy til å få vekk den service dritten i dashbordet! men har ingen manual om hvordan jeg skal bruke den! noen som kan forklare meg hvordan jeg skal jeg trykke/ha på tenning osv=? Skjønner hvor den skal osv men ikke noe mer:p har sånn sir 3 verktøy fra wurth! på forhånd takk:) Hvilken årsmodell er bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raastad Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 86 mod 325 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M.Haraldstad Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Tenninga skal stå på i hakk 2, dvs der den er når motoren går. Så skal du holde på knappen i ca 13 sek. Gjenta ett par ganger. så skal alt være nullstilt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raastad Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 okei men i dashen lyser det grønt og 1 orange og noen røde? det er riktig det eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M.Haraldstad Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 De røde og orange skal ikke lyse, kun ca 5 grønne. Det kan hende at batteriene inne i serviceindikatoren er dårlige om du ikke får det til. 2st AA batterier som er loddet på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raastad Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 for på min så lyser det på oljeservice og inspeksjon! dette kom etter vinteren da den sto lagret! :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerfører Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 3sek = oljeservice og 13sek = service hvis jeg ikke husker feil. Trenger strengt tatt egentlig ikke annet enn en ledning ca 30cm, med "klype/klemme" i den ene enden for å feste på jord, og avisolere den andre enden så den kan puttes i rette pin på koblingsboksen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M.Haraldstad Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Stemmer, bruker bare prøvelampe jeg. Funker alltid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raastad Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 får prøve det da:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauso Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Trenger ikke nullstillingsverktøy. bare lag en ledningsstump som går til pin 7, eller hva det er, og til jord. holdt min ca 10 sek for olje, og 20 for resten. mener det er noe sånn det er:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSM Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Ledning i pin 7 til jord med tenniniga av, så setter du på tenninga i noen sekunder og ta den av igjen. Så tar du bort ledningen og da skal det være null stillt. Noen få sekund for oil inspeciton og 8-10 sekund for inspection. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts