BjørnE46 Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Har i lenger tid vert plaga med eit "tomgangs-problem" på min 1999 modell e46 (318iM43) Har forstått det slik at mange har liknade problem. Men kan ikkje sjå noken plass at folk har funnet den eksakte feilen. Bilen går meget ujevnt på tomgang, og turtalet detter helt ned mot 0, for så å sprette op til det normale (altså, den ruserseg ikkje unormalt 'opp') Problemet kommer og går, eine dagen kan alt vere bra, men som regel er problemet tilstede Har prøvd feilsøking uten å komme til noken konkrete svar på kva feilen kan vere. Lett etter lekasjer uten resultat, og LMM er nylig skifta! Også prøvd å koble frå LMM, men uten resultat!! Var idag nedi motoren å skulle feilsøke litt igjen, og då la eg merke til ein lyd. Det kjem ein slags sugelyd kvar gong motoren detter i turtal. Lytta nærmare, og lyden virker å kome frå innsugsmanifolden, eller i bakkant av den. Problemet er der både ved varm og kald motor. Ved oppstart og under kjøring om eg trykker clutchen. Einaste som lettar litt på problemet er å trykke inn den "is-krystall" knappen ved AC kontrollpanelet. Men også dette er berre ein kortvarig suksess! Noen som har vert borti lignende symptom og funnet ut kor feilen ligger?? Mvh Bjørn Marius Øyehaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelle123 Skrevet April 8, 2010 Share Skrevet April 8, 2010 Det er nok falsk luft, prøv å finn ut hvor denne sugelyden kommer fra. Sikkert en dårlig slange eller noe annet som er i sammneheng med innsuget/manifold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå