engen90 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Hei, jeg legger ut denne for en kompis. Han har hatt planer om å selge e30'n en stund nå, men så har han fått motorproblemer med den nå. I det siste har bilen brukt en del olje (ca. halvliter på 70 mil) og her om dagen begynte den å gå på 5 sylindere. Så vi skjekka litt diverse og fant ut at kompresjonen var dårlig på sylinder nr 2 (6 bar). Så tok vi en sylinderlekasje test og der var det bare 10% lekasje, hvor lufta forsvant ned i bunnpanna. Det vi mistenker er slitasje i sylinderveggen. Ellers var det rundt 11 bar på de andre sylinderene. Ellers er brekket demontert på begge sider pågrunn av rustent bremseskjold og lenkearmen til stabstaget foran på v. side er knekt. Det er 2 store høl i lyddempern. Bortsett fra dette er bilen i ganske god teknisk stand. Så har det vært et lite uhell i vinter så framfanger og venstre framskjerm er ikke så pene lenger. Ellers har litt diverse lister løsna, men han har dem. (hvilke lister vises på bildene) Så er det en liten bulk i bakluka. Posetive ting: Eu godkjent fram til april 2011 Nylakkert for ca. et år siden i orginalfargen sin (lachtsilber metallic) . har såvidt kommet litt overflaterust i hjulbue og på bakluke etter vintern. Interiøret er veldig bra, men har standar høl i førersete. Rotor og fordelerlokk, byttet for under et halvt år siden. Registerreim og vannpumpe byttet for ca. 5000km siden. Bærekule venstre side byttet for rundt en månde siden. Bilen er en 89 modell og har rullet 230000km, selv syns jeg det er et ganske bra eksemplar og håper noen vil fikse den. Har ingen spesiell pris foreløpig så det er bare å komme med bud, innbytte av annen bmw kan være av interresse. Bilen befinner seg i Mjøndalen. Her er det noen bilder av bilen i vertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnsen90 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnsen90 Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 update: det er bare en vippearm som må byttes for å få den til å gå på alle sylinderene igjen:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_smurfen Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 pris? Link to comment Share on other sites More sharing options...
engen90 Posted June 9, 2010 Author Share Posted June 9, 2010 15000,- ville han ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now