Stianvi Skrevet April 9, 2010 Share Skrevet April 9, 2010 Hei jeg har en 86mod motorblokk og en 90mod topp. lurer derfor på hva komp'en er i denne motoren, om det er noen som har peil på det? skal bygge turbo og vil dreie stemplene ned til ca 8-8,5 noen som vet hvordan eller kan regne ut hvor mye jeg må dreie stemplene? takker for alle svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellke Skrevet April 9, 2010 Share Skrevet April 9, 2010 Ifølge programmet Tolerance har M30b35 ett kompforhold på 9,0:1 (91 Blyfri) står det bak Håper dette hjelper deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet April 9, 2010 Forfatter Share Skrevet April 9, 2010 ettersom jeg har forstått så er det komp forskjell på e28 motoren og på e34 motoren. og min er e28 blokk og e34 topp så veit ikke om kompen følger toppen eller blokk, men takk for svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellke Skrevet April 9, 2010 Share Skrevet April 9, 2010 Sjekket opp E28 535i motoren nå, står det samme der. Tror også forsåvidt kompressjonen følger blokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet April 9, 2010 Forfatter Share Skrevet April 9, 2010 ok da får vi satse på det=) tusen takk for hjelpa=) noen som veit hvordan jeg regner ut hvor mye jeg skal dreie av stemplene for å få ønsket komp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet April 10, 2010 Forfatter Share Skrevet April 10, 2010 ingen som veit hvordan jeg kan regne ut hvor mye jeg skal ta av stemplene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 90 mod toppen har større forbrenningsrom så du vil få "ca" 9,5-7 i komp.. holder i massevis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet April 13, 2010 Forfatter Share Skrevet April 13, 2010 jeg vil gjerne ha kompen ned på 8,5.. hadde vært det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå