Gå til innhold

HJELP! BATTERILAMPEN LYSER??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Som det står på overskriften. Hvorfor lyser den?

Jeg parkerte bilen igår, og idag så jeg at bilen har sleppet ut kjølevæske nesten rett under radiatoren. Kan den lyse for at det er for lite kjølevæske? i tilfelle må ikke temperaturen stige da? for det har ikke gjort på bilen min?? Jeg skjønner ikke problemet ass.

Bilen er en 520i e39 97mod.

Takk for svar på forhånd...

Skrevet

Du kan bruke et multimeter, for å sjekke om dynamoen din lader. Mål spenninga på batteriet, og se hva det står på. Skal være 13.7 volt ca, du kan også sjekke om dynamoen din har kontakt/lader. Sjekk også andre jordingspunkter i samme slengen. Hvis den ikke lader, så vil du antakelig gå tom for strøm asap, og da kan du være heldig at det bare er børstene som er gåene.. Hvis ikke så må du bytte dynamo. Det med kjølevæska, prøver du å lokalisere hvor det lekker fra. Radiator/slanger osv. Hvis det er en slange, så strammer du den/eller bytter den. Batterilampa har ingenting med dynamo/batteri å gjøre. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Skulle kikke litt på bilen idag og prøve å finne ut feilen sammen med onkelen min som er en ganske bra mekaniker. Det første han tenkte på, var de børstene på laderegulatoren på dynamoen, men han visste ikke om man kunne få tak i bare den delen eller om man rett og slett måtte kjøpe hele dynamoen. Vi skrudde ut regulatoren og så at de børstene var nesten ikke noe av igjen. Ene var det bare halv cm. mens den andre var det igjen "kanskje" en cm. Vi dro innom Bilxtra, mekonomen, torshov, Bilia, men dem hadde ikke den. Også litt dritt at dette skjer på en lørdag da høggerne stenger tidlig også. Det endte med at vi dro innom biltema og kjøpte regulator som passa til bmw 520, men 93 mod.

Fikk ut de børstene og bytta dem, men det var litt arbeid siden børstene var forskjellige. Måtte file de nye ganske mye for å få dem inni huset. Så måtte vi lodde og greier. Satt sammen alt og slo på tenninga og starta bilen. Den gikk litt men begynte å fuske og stoppa. Tok ut regulatoren for å se om det var noe kortslutning på den. Fant ut at ene lodden var bøyd litt ut sånn at den kortslutta med noe sikkert. Fikk bøyd den og satt sammen igjen. Nå går bilen som den skal og batterilampen lyser ikke :)

Kjekt å ha en som kan om biler :)

Skrevet

Fin løsning :) 10 poeng. Liker at noen klarer å finne på smarte ting som ikke koster for mye!

Skrevet

Helvete, samme problem igjen :s

Kjørte bilen på et verksted idag for å få balansert sommerfelga. På vei hjem igjen lyste jævla batterilampa igjen, men sto ikke lenge så slo den seg av. Jeg skjønner ikke en hva det kan være. Noen som kan skjønne noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...