Gå til innhold

Ta vekk radiator.., automatkjøler spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

e36 med automat.

Skal ta vekk radiatoren (til motoren)

Kan automatolje-kjøleren sitte igjen?

Eller må denne også tas vekk da?

Noen som vet?

Ser ut som den er skrudd fast i radiatoren..??

Om oljekjøleren tas vekk.., vil det renne olje da? Så jeg må fylle på mer igjen på kassa senere? Er det noe som må luftes evt??

Skal bytte termostat på motor.., men har ikke plass til skruene på termostathuset :/

Viskosekoblinga ville heller ikke lett av.. :P

Kanskje noen har noe bilder av sammenheng mellom automatolje-kjøleren og radiatoren?? :)

24286.gif

EDIT: var egen løs kjøler, festet med 4 skruer :)

68n3nvha5u2ehobl0pnq.jpg

Skrevet

Hvis du må ta vekk automatkjøleren sammen med radiatoren så er det ingen problem. hvis du prøver å ta opp all olja som renner ut fra slangen med et fat eller lignende som er rent, kan du putte det på igjen, og er det ikke rent så bytter du bare ut med tilsvarende mengde så slipper du å måle nivået. det får du kjøpt billig på bilxtra el lignende. det fylles bare ned i peilepinne hullet til automatkassa, bare å bruke en liten trakt.

må du peile olja, så må bilen gå på tomgang og være varm, også må du dra den gjennom alle girene 3-4ganger før du peiler. det vil si ca et sekund i hvert gir før du bytter til neste.

Skrevet

Når jeg bytta radiator på min e36 320ia, skrudde jeg bare av de to rørene til oljekjøleren som er festet på radiatoren, og tok den opp. Det rant kanskje ut to-tre dråper bare. Hadde ikke noe problem med automatkassen etterpå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...