beyeren Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Som tittelen sier så knirker det når jeg kjører over humper og når bilen demper. Det jeg føler er at det bare knirker på høyre side bak. Men det kan være begge sider. Bilen har også stått i ro en del nå så jeg lurer på om det om jeg bare må kjøre litt får at dem skal gå seg til eller at det kan det være en foring eller noe som forusaker problemet. Mvh Beyeren
AutoMartin Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Jeg tror det må være ei foring som er årsaken. Mulig det vil forsvinne etterhvert som den blir brukt, men beste er jo å bytte. Koster ikke så mye for ei foring...
S.Hafsmo Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 mener å ha lest et sted at disse brilleforingene som er på bakstellet kan forårsake mye knirking. disse koster lite og er lette å bytte.
kje Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Som "S.Hafsmo" sier er det høyst sansynlig brilleforingene, også kalt knirkeforinger. Har sjøl nettopp bestilt disse til min e34. For å forsikre dæ kan du spute inn litt olje i disse foringene og se om knirkingen gir sæ midlertidig. Er det tilfelle må de byttes. Mine ser forøvrig helt sprengt ut:p
beyeren Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Tusen takk for svar. Jeg har også hørt om de omtalte knirkeforingene og er enig at det helt sikkert er det. Det var han jeg kjøpte den av som sa det var ingen ting ødelagt og at det var bare til og kjøre litt med det så gikk det vekk. Han går da andre året i lære hos motorforum på kvål så jeg stole på han. men men, det er ikke vanskelig eller dyrt og fikse. Men vis jeg ikke tenker feil er det vell en del foringer der bak. Er det noen som kan peke meg i rett rettning ? Jeg har også et annet problem med speedoet, Jeg ser bare litt av tallene av kilometerstanden. Er det bare nye pærer som skal til? Mvh Beyeren
S.Hafsmo Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Nr. 6 på dette bildet er de såkalte brilleforingene: hvis du blar litt ned på denne siden på Koed.no finner du dem: "Ledforbindelse, Bagbro / Svingarm" kr. 274,- pr stk. og du trenger 2 stk.
beyeren Posted April 14, 2010 Author Posted April 14, 2010 "S.Hafsmo", Du sier at jeg trenger 2, er det får begge sider bag eller bare en side ? Ellers takker jeg enormt for hjelpen og er takknemlig får at dere går igjennom brye med of finne delen jeg trengte. Mvh Beyeren
Smurfen Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 har knirking bak på min e34 og nå som det er tørt... tenkte også først det var demperne/fjørene helt til jeg så denne tråden .. får se hvordan det høres ut etter jeg har satt på nye dempere og fjører bak samt stabstag lenker.. men er nok de brillene der behøver bare en per side
S.Hafsmo Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Behøver bare en pr side ja. du ser dem lett om du stikker huet under bilen foran bakhjulet.
kje Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Skiftet foringene på min e34 for et par dager siden og tok noen bilder underveis. Jeg løftet opp baken på bilen og satte den på bukker, evt om du har grav er det nok det greieste. Ettersom bærearmene burde stå omtrent som når bilen står på veien (altså jekk opp bærearmen hvis du ikke har grav) for at du skal få ut og inn boltene lettest. Jeg brukte vel en 22 eller 23mm pipe med skralle. Den ene bolten på foringen er en gjennomgangsbolt og må holdes igjen i en låsemutter på oversiden av traversen. Grei prosedyre egentlig Foringene handlet jeg på koed.no, ettersom Schmiedmann var dobbelt så dyre og GS dobbelt så dyre som dem igjen. Se bilder under og lykke til Nye foringer vs gamle: Nye foringer montert på bilen, bilde : Nye foringer montert på bilen, bilde 2:
beyeren Posted April 16, 2010 Author Posted April 16, 2010 Tusen takk "kje" får nyttig informasjon:) prøvde å olje foringene litt men følte ikke jeg fikk noe forbedring men jeg prøver og bytte vertfall Mvh Beyeren
Smurfen Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 så du kan bytte disse uten og løfte opp bak? sklir ikke ut av posisjon eller no sånt fucked ?
Bimmer_Man Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Hallo. Det kan også være gummien som har røket på fjærbeinslageret også. På min gamle e34 med tilhengerkrok måtte jeg bytte på begge sider pga. knirk...
Recommended Posts