Gå til innhold

Skifte av oljefilter uten å tappe ut olja?


csharp
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo!

Hadde "vårpussen" på bilen i går, dvs. vasking, legge på sommerdekk og bytte olje + oljefilter. Problemet var at løken på biltema har gitt meg feil oljefilter så det fikk jeg ikke byttet.

Nå har jeg lite lyst å tappe ut all den nye olja bare for å sette inn filteret når jeg har fått byttet det til et som passer, så lurer på om det er mulig å bytte det uten å ta ut olja. Jeg ville tro det, siden filteret sitter helt øverst i motoren, og det dermed ikke burde renne ut noe olje når jeg skrur det ut.

Det er en 318i Touring E46, 2001 mod.

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal ikke være noe problem! Gjorde det selv på min 318i E36 Touring.

En ting kan jeg ivertfall si deg, slik at du ikke gjør samme feil igjen. IKKE kjøp bildeler på Biltema. Dette kan de ikke! Har prøvd med flere ting der, viftereimer og termostater som skulle passe til akkurat min modelbetegnelse. Ingen av dem passet. Og han i deledisken påsto at jeg gav han feil opplysninger eller at noen hadde bygget om motoren min :lol: Sier bare litt om hvor useriøse de er... De har mye fint på Biltema, men deler til bilen min kjøper jeg kun hos GS der de vet hva jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takker for svar!

Grunnen til at jeg kjøpte på Biltema er todelt; 1. det er enklest siden jeg bor i Asker og biltema ligger i Bærum. GS er i Oslo såvidt jeg vet, og der unngår jeg å kjøre om mulig :-) 2. Biltema har som regel rimelige deler, har ikke heeelt trua på at originaldeler er 2-3 ganger bedre, bare fordi prisen er 2-3 ganger så høy....ser dog poenget med å få kvalifisert hjelp når man handler, og er med på å betale litt for det også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takker for svar!

Grunnen til at jeg kjøpte på Biltema er todelt; 1. det er enklest siden jeg bor i Asker og biltema ligger i Bærum. GS er i Oslo såvidt jeg vet, og der unngår jeg å kjøre om mulig :-) 2. Biltema har som regel rimelige deler, har ikke heeelt trua på at originaldeler er 2-3 ganger bedre, bare fordi prisen er 2-3 ganger så høy....ser dog poenget med å få kvalifisert hjelp når man handler, og er med på å betale litt for det også

:-)

Jeg kjøper heller ikke orginaldeler på GS. Men poenget mitt er at der vet gutta hva du skal ha! Har aldri fått noe feil del, så da tenker jeg at det er bedre å kjøre en gang til GS enn to ganger til Biltema.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er det jo greit - om GS har rimelige deler også så er jo ikke pris noe argument lengre i hvertfall. Da er det bare det med avstand og tilgjengelighet, men har forsåvidt aldri kjørt til GS før så kan jo hende det er enklere enn jeg tror.

Får ta en tur dit i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...