Gå til innhold

Radioen skrur seg av..


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW e39 - 520ia 1997 - I det siste har jeg opplevd problemer med at radioen bare skrur seg av, det vil si lyden blir borte, Lyset sier at radioen er på og skjermen lyser, jeg kan bruke navi og alle andre funksjoner men lyden er borte. jeg kan tilogmed skifte radiokanal.

Når jeg skrur av og på radioen fungerer den igjen.

Usikker på dette men kan ha noe med at jeg kjører over en dump eller lignende.

Har ettermontert navi pro med mk4 leser, BM24 radiomodul og 16:9 skjerm.

Noen som har en løsning på problemet? Eller andre tanker rundt problemstillingen.

På forhånd tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på min 530tda e39 2000mod - bortsett fra at lyden ikke kommer tilbake bare ved å slå av/på. Anlegget som står i er originalt.

Bilen har akkurat vært inne på verksted og de gjorde i den sammenheng en detektivjobb med å finne ut av det. Feilsøk ble gjort, men uten særlige funn. De tok imidlertid kontakt med en "ekspert" på Bmw som jobber på GS-bildeler og resultatet var at de fant ut at feilen lå i en radiomodul (styringsenhet/forsterker) som ligger skult under bakseteryggen.

Enheten kosta 8200,-kr + arbeidet. Har ikke byttet den enda, da det er en garantisak som nok kommer til å trekke litt ut. Kan evt. gi en tilbakemelding på om det virkelig løste problemet da den er byttet hvis det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...